۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4522497
T T
۰ نفر
عراق است ......................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/02/87 داخلی.خارجی.اقتصادی.سرمایه گذاری .
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بزرگترین نگرانی تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در این کشور است.
به گزارش ایرنا "سید احمد علوی" روز جمعه در یک نشست خبری افزود: این در حالی است که تجار ایرانی به دلیل وجود اشتراکات مذهبی بسیار با مردم شیعه عراق مایل به سرمایه گذاری در این کشور هستند.
وی ادامه داد: امیدواریم با تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در مشهد و تمهیداتی که دولت عراق برای تامین امنیت تجار و صنعتگران ایرانی فراهم می سازد، زمینه ارتباط تجار بین دو کشور بیش از پیش فراهم شود.
وی اضافه کرد: در سند چشم انداز 20 ساله آستان قدس رضوی ارتباط با جهان اسلام از جمله کشور عراق از اهمیت خاصی برخوردار است و برنامه های ویژه ای برای تعامل بیشتر با این کشور که از نظر پیشینه مذهبی با ایران مشترک می باشد، در نظر گرفته شده است.
علوی با اشاره به تجربه متخصصین و هنرمندان ایرانی در مقاوم سازی و هنر اصیل بکار گرفته شده در معماری مساجد اسلامی گفت : کشور عراق می تواند در زمینه های یاد شده از تجربه و تخصص هنرمندان ایرانی بهره بگیرد.
وی تصریح کرد: در سال جاری هیاتهای تجاری زیادی از کشورهای عربی، آسیای شرقی و جنوب آفریقا برای امضای یادداشت تفاهم با آستان قدس به ایران سفر کردند و انتظار می رود با گشایش اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در مشهد، هیاتهای تجاری عراقی نیز وارد عمل شوند.
وی اظهار امیدواری کرد : با رفع موانع قانونی که اکنون راهگشای حضور سرمایه گذاران و تجار سایر کشورها در ایران است علاقمندان به سرمایه گذاری بتوانند در قالب شرکتهای تجاری در ایران فعالیت اقتصادی داشته باشند.
اولین شعبه اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق 19 اردیبهشت ماه جاری در مشهد آغاز به کار کرد.ک/3 7490/662/1139 شماره 262 ساعت 17:28 تمام
۰ نفر