۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4495694
T T
۰ نفر

تلاش تظاهرکنندگان برای برهم زدن نشست سارکوزی

۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4495694
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 پاریس- بیش از 200 دانشجوی جویای فرصت کار روز چهارشنبه در تظاهراتی در شهر نانت تلاش کردند نشست سارکوزی در این شهر را برهم بزنند.
سارکوزی برای شرکت در نشست سالانه اتحادیه ملی کشاوزران فرانسه ، به نانت رفته بود.
تظاهرکنندگان خواستار رفع محدودیت های برای یافتن فرصت برای کار آموزی و برقراری حقوق مناسب برای خود هستند.
سیاست های اقتصادی سارکوزی سبب شده است تا در بیشتر سفرها به شهرها و حتی نمایشگاهها مورد اعتراض صاحبان مشاغل قرار گیرد و معترضان علیه حضور وی دست به اعتراض و تظاهرات بزنند.
اعتراض کنندگان امروز که در چند ده متری محل برگزاری این نشست دست به تحصن زده بودند با یورش پلیس ضد شورش فرانسه که از گازهای اشک اور علیه انان استفاده کردند ، پراکنده شدند.
این افراد با سر دادن شعارهایی از قبیل به نیروهای کارآموز بیشتر بها دهید ، از دست سیاست های شماخسته شده ایم ، اعتراض خود را به ورود سارکوزی که برای نخستین بار در چنین نشستی شرکت می کرد اعلام داشتند.
در نمایشگاه کشاوزی فرانسه نیز که ماه گذشته برپا شد ، سارکوزی با اعتراض یک نفر که راضی نشد با وی دست دهد روبه رو شد و با بی احترامی با لو برخورد کرد.
فیلم این برخورد زننده رییس جمهوری فرانسه با یک شهر وند فرانسوی بر روی سایتهای خبری قرار گرفت .
در دیدار سارکوزی از یک بیمارستان نیز ، یک پرستار فرانسوی راضی نشد با وی دست دهد و با روگرداندن از او در برابر دوربینهای فیلم برداری ، نا رضایتی خود را از سیاست های وی اعلام داشت .
اروپام .1740**2092** شماره 475 ساعت 23:28 تمام
۰ نفر