۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4495640
T T
۰ نفر

کامبوج و قطر روابط دیپلماتیک برقرار کردند

۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4495640
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 کوالالامپور - همزمان با سفر شیخ حمد بن جاسم بن جابرآل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به کامبوج ، دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار کردند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی چین (شین هوا)، نخست وزیر قطر که از دیروز برای انجام یک دیدار رسمی دو روزه در پنوم پنه ، پایتخت کامبوج به سر می برد، پس از دیدار با نخست وزیر این کشور،از آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور خبر داد.
بنا به این گزارش ، در دیدار نخست وزیران قطر و کامبوج ، دو طرف علاوه بر اعلام تاریخ اول آوریل به عنوان روز آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، در مورد افزایش همکاریهای دوجانبه در زمینه انرژی ، نفت و گاز، توریسم و مبادله نیروی کار نیز مذاکره کردند.
وزیر امور خارجه کامبوج نیز پس از دیدار با نخست وزیر قطر از یادداشت تفاهم دو کشور برای ایجاد خط پرواز مستقیم بین دو کشور همزمان با سفر نخست وزیر قطر به این کشور خبر داد.
هورنام هانگ در مصاحبه با خبرنگاران با ابراز امیدواری نسبت به افزایش جذب توریسم به این کشور گفت : خط پرواز مستقیم از قطر به کامبوج در مرحله نخست فقط به فروگاه بین المللی پنوم پنه صورت می گیرد لیکن در مراحل بعدی به دیگر شهرها نیز گسترش می یابد.
به گزارش شین هوا، نخست وزیر قطر همچنین قرار است در این سفر با نورودم سیهامونی پادشاه این کشور نیز دیدار و گفت و گو کند.
آساق 1415**335***2201** شماره 421 ساعت 19:15 تمام
۰ نفر