۱۴ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4495543
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/01/87 ریاض - امیر متعب بن عبدالله معاون گارد ملی عربستان روز چهارشنبه در دیدار با سید محمد حسینی سفیر کشورمان در عربستان گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام برخوردار است.
معاون گارد ملی عربستان در این زمینه تاکید کرد : تاریخ نشان می دهد که گسترش روابط دو کشور ایران و عربستان همیشه به نفع منطقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه پادشاه عربستان سعودی علاقه ویژه ای به رهبری ایران و شخص رییس جمهوری اسلامی ایران دارد تصریح کرد : طبیعی است که برخی دوست ندارند روابط دو کشور بزرگ و تاثیر گذار جهان اسلام در پرتو عزم و اراده مقام های عالی دو کشور گسترش یابد.
معاون گارد ملی عربستان در ادامه این دیدارخاطرنشان کرد: تاکید بر مشترکات دینی ، فرهنگی و تاریخی می تواند توطئه دشمنان را خنثی کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه دو کشور در منطقه و جهان اسلام بر عمق تاریخی روابط دو کشور تاکید کرد .
وی افزود : وجود مشترکات دینی و فرهنگی ضرورت همدلی و هم گرایی بیشتر دو کشور را بیش از گذشته کرده است .
حسینی با اشاره به اینکه دشمنان با القائات کاذب به دنبال ایجاد فتنه در منطقه هستند، گفت : اساسا مداخله بیگانگان در منطقه در راستای حفظ منافع خود است که در این زمینه دو کشور ایران و عربستان در شرایط کنونی مسوولیت بسیار سنگینی دارند.
خاورم 1431**1158**320** شماره 324 ساعت 14:50 تمام
۰ نفر