۱۶ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4494054
T T
۰ نفر
...............................................................
گنبدکاووس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/01/87 داخلی.اجتماعی.نمازجمعه.
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با انتقاد از گرانی موجود در جامعه گفت: بخش قابل ملاحظه ای از گرانی کالاها در جامعه مربوط به خود مردم است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "محمدحسین سبحانی" روز جمعه در جمع نمازگزاران گنبدی، افزود: فروشندگان کالاها به منظور دستیابی به درآمد بالاتر اجناس خود را با چندین برابر قیمت به مردم عرضه می کنند.
وی بیان کرد: البته برخی از کالاهایی که در اختیار دولت نیز می باشد نیز گران شده است که از این بابت از دولت گلایه داریم.
وی گفت : افزایش قیمت انواع کالاها در جامعه سبب می شود تا مشکلاتی برای مردم بوجود آید.
امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد: دولتمردان باید در زمینه جلوگیری از افزایش قیمت ها و مهار گرانی در جامعه برنامه ریزی کنند.
خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین خطاب به فروشندگان کالاها گفت: تنها به فکر امروزتان نباشید بلکه باید به فکر فردای قیامت باشد چرا که در آن روز باید جواب همه کارهای خود را بدهید.
حجت الاسلام سبحانی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم رضوی گفت: مقام معظم رهبری بر وحدت به شیعه و سنی تاکید کرد چرا که همه مسلمانان یک دشمن مشترک دارند.
وی افزود: دشمنان اسلام و مسلمانان شیعه و سنی جدا نمی کنند بلکه با همه کسانی که اعتقاد به اسلام دارند دشمنی می کنند که نیروهای حزب الله لبنان و گروههای مبارز فلسطین که یکی شیعه و دیگری از برادران اهل سنت می باشند، اشاره کرد.
امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد: آنچه که برای دشمنان مهم است دشمنی با مسلمانان است و ما باید با وحدت و اتحاد خود دسیسه های آنان را خنثی کنیم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووی نیز در بین دو نماز بر حفظ سلامت روح و جسم در جامعه تاکید کرد.
دکتر" فرید عابدی " که به مناسبت هفته سلامت سخن می گفت، افزود: به منظور دستیابی به سلامت روح و جسم در جامعه باید از تخریب طبیعت ، جنگل ها جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به کاهش بارندگی گفت: کاهش بارندگی سبب کاهش محصولات کشاورزی می شود که این کاهش تولید باعث ایجاد سوء تغذیه و بروز انواع بیماری در جامعه می شود.
دکتر عابدی افزود: به همین منظور سازمان بهداشت جهانی شعار هفته سلامت امسال را " حفظ سلامتی در برابر تغییرات آب و هوایی " دانست که ما باید برای کاهش بیماریها و حفظ سلامت روح و جسم مردم باید برنامه ریزی کنیم.
شهرستان 290 هزار نفری گنبدکاووس در شرق استان گلستان قرار دارد.ک/2 622/659 شماره 108 ساعت 15:30 تمام
۰ نفر