۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4493606
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/01/87 دهلی نو - دولت ائتلاف مترقی متحد هند به رهبری حزب کنگره به منظور بهبود اوضاع اقلیت ها یک طرح به ارزش حدود یک میلیارد دلار را اعلام کرده است.
کابینه دولت مرکزی هند به ریاست مان موهان سینگ نخست وزیر این کشور به منظور توسعه همه جانبه 90 ناحیه با اکثریت جمعیت اقلیت ها یک طرح حدود یک میلیارد دلاری را تصویب کرد.
به گزارش ایرنا از دهلی نو، براساس برنامه ریزی، دولت می خواهد که 10 میلیارد روپیه را برای عملیات توسعه چند جانبه در 90 ناحیه با جمعیت زیاد اقلیت ها هزینه کند.
روزنامه پرتیراژ هندی زبان دینک جاگرن طی گزارشی اقدام دولت برای بهبود اوضاع اقلیت ها را تلاشی برای جلب توجه آنها در انتخابات مجلس نمایندگان تلقی کرد.
این روزنامه در گزارش خود نوشت : دولت با توجه به انتخابات آتی، وام کشاورزان را بخشید و با افزایش حقوق کارمندان دولت مرکزی به آنان هدیه داده است .
دینک جاگرن با بیان این مطلب که این چنین هدایایی زیاد تاثیرگذار نبوده است، افزود: به همین دلیل اکنون برای جلب توجه رای دهندگان اقلیت ها طرح هنگفت برای توسعه 90 ناحیه کشور که دارای اکثریت طبقه اقلیت ها است ، اعلام کرده است.
دولت برای بهبود اوضاع همه جانبه از جمله ساختن خیابان ها، تسهیلات بهداشتی، تسهیلات آموزش و پرورش حدود یک میلیارد دلار را در طول پنج سال آتی هزینه خواهد کرد.
;160# مسلمانان بزرگترین اقلیت هند هستند اما تقریبا در هر بخش زندگی نسبت به دیگر هموطنان خود عقب مانده اند. جمعیت مسلمانان هند حدود 150 میلیون است.
آساق .**310**2165** شماره 220 ساعت 17:24 تمام
۰ نفر