۷ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4492904
T T
۰ نفر
تهدید می کند .....................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/1/87 داخلی.اقتصادی.درختکاری.
مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: خشکسالی کم سابقه ای که در سال زراعی جاری در این استان رخ داده است منابع طبیعی و نهال هایی که در فصل درختکاری غرس شده اند را به شدت تهدید می کند.
مهندس منصورصفرپور، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده و خطر خشکسالی از مسوولان ستاد حوادث غیر مترقبه انتظار می رود که به این موضوع توجه جدی داشته باشند و بودجه ای را در این زمینه اختصاص دهند.
وی گفت: در ایام درختکاری که از 15 اسفند پارسال آغاز و تا 20 فروردین امسال ادامه دارد بیش از یک میلیون اصله نهال از انواع مختلف در مناطق مختلف این استان غرس شده است.
صفرپور اظهار داشت:درختانی همچون صنوبر و گونه هایی که قدرت رشد و تکثیر زیادی دارندمثل کنار، کهور، مورد، اکالیپتوس و زبان گنجشک و درختان سوزنی برگ، بیشترین فراوانی را در این زمینه داشته اند.
وی بیان کرد: تعدادی از این نهال ها در عرصه های طبیعی و تعدادی نیز در اراضی زراعی این استان غرس شده است.
صفرپور اظهار داشت:کاشت صنوبر به منظور استفاده از چوب این گیاه در این استان مورد توجه جدی است و در این زمینه کارهای خوبی نیز صورت گرفته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از غنی ترین مناطق از نظر منابع طبیعی و جنگلی کشور به شمار می رود. ک/3 7535/563/675 شماره 288 ساعت 15:17 تمام
۰ نفر