۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4252961
T T
۰ نفر

مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر:

۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4252961
مقابله با خوانندگان لس آنجلسی ضروری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/28 فرهنگی.هنری.موسیقی تهران- مدیر گروه پژوهش هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر بر ضرورت مقابله با کنسرت هایی که به وسیله خوانندگان لس آنجلسی در ایام نوروز و یا دیگر روزهای سال در کشورهای همسایه برگزار می شود، تاکید کرد.
افشین داورپناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: به تعداد افرادی که برای دیدن کنسرت های خوانندگان لس آنجلسی به خارج از کشور سفر می کنند، مسوولیت ما سنگین است.
مدیر گروه پژوهش هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر افزود:بستر ارایه انواع موسیقی باید در کشور فراهم شود تا مردم به تشخیص و فهم درستی از موسیقی دست یابند.
به عقیده داور پناه، همه ساله و همزمان با حضور تعدادی از خوانندگان لس آنجلسی و اجرای برنامه از سوی این عده در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، مقادیر زیادی ارز به وسیله برخی افراد که قصد شرکت در این کنسرت ها دارند ، از کشور خارج می شود.
*موسیقی های نواحی سرچشمه هایی تاثیر گذار هستند مدیر گروه پژوهش هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر، گفت: موسیقی های نواحی آبشخور موسیقی ملی و رسمی ما هستند.
داورپناه ادامه داد: موسیقی های نواحی در واقع سرچشمه هایی هستند که به رود تبدیل می شوند و به دریا می ریزند. اگر موسیقی ملی ما دریا باشد قدر مسلم آنها سرچشمه ها و رودهای تاثیر گذار موسیقی هستند.
* هنرمندان موسیقی می توانند امید را به مخاطبان انتقال دهند وی خطاب به هنرمندان و دانشجویان رشته موسیقی گفت: چیزی که می تواند در موسیقی هنرمندان جوان و دانشجویان رشته موسیقی تاثیرگذار باشد،نگاه امیدوارانه اهالی این هنر به موسیقی است.
مدیر گروه پژوهش هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر افزود: اگر هنرمندان و دانشجویان رشته موسیقی به آینده امیدوار باشند، می توانند این امید را از طریق موسیقی به مخاطبان خود انتقال دهند.
فراهنگ ** **1540 شماره 059 ساعت 10:11 تمام
۰ نفر