۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4252508
T T
۰ نفر

شبکه مستند سیما رسما گشایش یافت

۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4252508
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/26 فرهنگی.تلویزیون.شبکه مستند.سیدعزت الله ضرغامی تهران - رییس سازمان صدا و سیما ادر آیین گشایش رسمی شبکه مستند سیما گفت : راه اندازی این شبکه هدیه ای به مردم ایران اسلامی است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا روابط عمومی سازمان صدا و سیما روز پنجشنبه اعلام کرد، سیدعزت الله ضرغامی در حاشیه مراسم افتتاح رسمی شبکه مستند گفت: نه تنها مستند بلکه همه ساختارهای دیگر رسانه ای در صدا و سیما اگر به درستی و با شناخت نیازها، مطالبات، توقع و انتظارات مردم ساخته شود مخاطبان بسیار بالایی خواهد داشت.
وی افزود: تجربه نشان داده که مخاطبان بسیاری از برنامه ها که ساختار نمایشی نداشته، از پربیننده ترین برنامه های نمایشی سیما بیشتر بوده است.
رییس سازمان صدا و سیما در ادامه اظهار داشت: مطمئن هستم که شبکه مستند یکی از پر بیننده ترین شبکه ها خواهد بود.
ضرغامی با بیان اینکه مستند، کاری خلاقانه بر اساس واقعیات است، یادآور شد : اگر مستند با ابتکار و جذابیت های لازم ایجاد و کاری حرفه ای شود، اعتمادسازی بالایی ایجاد می کند و به نوبه خود از بسیاری از کارهای نمایشی جذابیت بالاتری دارد.
وی خاطر نشان ساخت: سابقه کارهای مستند در سیما همین گونه بوده و چون برنامه های مستند تاکنون در برنامه های سیما پراکنده بوده است، مردم خیلی روی کار مستند متمرکز نبوده اند.
رییس رسانه ملی افزود: اما از امروز که برنامه ها با جدول پخش مشخص ارائه می شود، این شبکه یکی از پربیننده ترین شبکه های سیما خواهد بود، ضمن اینکه مستندسازان بسیار خوبی در کشور داریم که باید از ظرفیت های آنان استفاده کرد.
ضرغامی دلیل دغدغه مستندسازان برای پخش آثارشان را نبود بستر و زمینه لازم و مناسب دانست و گفت: برنامه های مستند باید از نظر کمی به لحاظ حجم برنامه ها و هم به لحاظ کیفی تبلیغ شود.
وی افزود: مستندسازان باتجربه و حرفه ای در همه عرصه ها داریم و اگر اینها احساس کنند که آثارشان از شبکه سراسری و حتی خارج از کشور پخش می شود، مستندسازی به لحاظ کیفی و کمی رونق بیشتری پیدا می کند.
رییس سازمان صدا و سیما راه اندازی 24 ساعته شبکه مستند را فرصت بسیار مناسبی عنوان کرد تا مردم آثار آنها را ببینند و استفاده کنند.
وی افزود: برنامه سازان رسانه ملی صادقانه تلاش می کنند، نقش محوری، اصلی و جدی در موفقیت این طرح داشتند.
رییس سازمان صدا و سیما گفت: از آنجا که بخش زیادی از این طرح مانند بحث قیمت ها و بازار، بحث روانی بود خوشبختانه رسانه ملی با همکاری خوب با خدمتگزاران و دولت جمهوری اسلامی به نفع مردم، موفق عمل کرد و مردم ثمره آن را دیدند و چشیدند.
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : از نظر من در کنار همه موفقیت ها و خاطرات خوش در طول سال 89، موفق بودن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و عملکرد موفق رسانه ملی در کنار کارگزاران اصلی این طرح از خاطرات شیرین ما در طول یک سال اخیر است.
فراهنگ ** 1788 ** شماره 341 ساعت 21:18 تمام
۰ نفر