۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4248104
T T
۰ نفر

یاران خالد اسلامبولی آزاد شدند

۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4248104
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/20 سیاسی.مصر.انور سادات.خالد اسلامبولی تهران - حکومت موقت مصر سرانجام دو نفر از یاران خالد اسلامبولی را که به جرم مشارکت در ترور انقلابی انور سادات، رییس جمهور پیشین این کشور، در سال 1981 زندانی شده بودند، آزاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه،تلوزیون دولتی مصر روز جمعه اعلام کرد طارق و عبود الزمر، اعضای جهاد اسلامی مصر، گرچه به مشارکت در قتل انور صادات متهم شده بودند، اما پس از پایان دوران محکومیت شان هرگز آزاد نشدند.
عبود که در زمان دستگیری،یک افسر عالی رتبه اطلاعاتی - نظامی بود، باید در سال 2006 آزاد می شد، اما به دستور مبارک همچنان در حبس باقی ماند. حکم آزادی طارق هم در سال 2003 صادر شد، اما او نیز مانند عبود نتوانست از زندان خارج شود.
این دو نفر در زمره کسانی بودند که حبیب العدلی، وزیر کشور سابق مصر، با اتکا به قانون مواقع اضطراری، توانسته بود احکام قضایی شان را نقض کند و مانع از آزادی شان شود.
شورای عالی نظامی در مصر که هم اینک قدرت را در اختیار دارد تاکنون 69 نفر از زندانیان سیاسی آن کشور را آزاد کرده است. البته شورای نظامی اعلام کرده که آزادشدگان تا پنج سال زیر نظر خواهند بود.
سه سال پس از آنکه انور سادات پیمان ننگین کمپ دیوید را درسال 1978 امضا کرد، توسط خالد اسلامبولی و در جریان یک رژه نظامی در قاهره کشته شد.
صویر9163** ** 1701 شماره 331 ساعت 18:21 تمام
۰ نفر