۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4248092
T T
۰ نفر

پاسخ محکم مردم به ادعاهای دیکتاتور؟

۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4248092
هزاران نفر در بنغازی علیه معمر قذافی تظاهرات کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/20 سیاسی.فرانسه.بن غازی تهران - درحالی که دیکتاتور لیبی مدام از محبوبیت در نزد مردم سخن می گوید،حدود 10 هزار تظاهرکننده روز جمعه با حضور در خیابان های شهر بنغازی کناره گیری قذافی را خواستار شدند و برای رسیدن به این خواسته خود دعا و نیایش کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه تظاهرات امروز،در راستای تظاهرات هفتگی مردم این شهر در روزهای جمعه است. هر هفته هزاران نفر پس از برگزاری نماز جمعه ، در بنغازی که دومین شهر بزرگ لیبی و یکی از بندرگاه های اصلی این کشور در حاشیه دریای مدیترانه است دست به تظاهرات می زنند و خواستار استعفای معمر قذافی می شوند.
امروز یکی از امامان جماعت شهر بنغازی در حالی که پیشاپیش تظاهرکنندگان راه می رفت به خبرنگار فرانس پرس گفت بسیاری از مردم در بنغازی و راس لانوف برای دستیابی به هدف شان، جان خود را از دست داده اند، اما جوانان ترجیح می دهند مبارزه کنند تا اینکه بنشینند و ادامه این حکومت را تماشا کنند. وی تاکید کرد که مردم برای خدا مبارزه می کنند.
این امام جماعت در بنغازی همچنین با تاکید بر مستقل بودن حرکت مردم لیبی گفت ما به خدا اتکا داریم نه به آمریکا یا سازمان ملل یا فرانسه. خداوند از آنان (قذافی و حکومتش ) حساب خواهد خواست.
در تظاهرات امروز،یک پرچم فرانسه در کنار پلاکاردی دیده می شد که روی آن نوشته شده بود فرانسه متشکریم. این پارچه نویسی احتمالا پاسخی به اقدام نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه مبنی بر شناسایی شورای مخالفان به عنوان نماینده واقعی مردم لیبی بوده است.
صویر9163** ** 1701 شماره 319 ساعت 17:48 تمام
۰ نفر