۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4247812
T T
۰ نفر

معاون فرهنگی وزارت علوم:

۲۰ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4247812
تاریخ تحلیلی دفاع مقدس در دانشگاهها تدریس می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/20 فرهنگی.میراث فرهنگی.معارف.عیدانه اروندکنار- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی آموزش عالی کشور، دو واحد با عنوان تاریخ تحلیلی دفاع مقدس به واحدهای اختیاری دانشگاهها افزوده شده است.
غلامرضا خواجه سروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، به ضرورت وجود این درس اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه اکنون استاد به تعداد مورد نیاز و دسترسی به متون محتوایی مورد نیاز نداریم، این درس بصورت اختیاری برای دانشجویان ارایه می شود.
معاون وزیر علوم ادامه داد: پژوهشگاه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، تعهد کرده است تا ضمن صدور مجوز تدریس به استادان مربوطه، پشتیبانی های علمی و محتوایی را در این زمینه انجام دهد.
خواجه سروی که در اروند و در جمع کاروان های راهیان نور با ایرنا سخن می گفت، ادامه داد: بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس همچون سردار رحیم صفوی از این موضوع حمایت کرده و تلاش زیادی برای تحقق آن انجام داده اند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین یادآورشد: ارایه درس تاریخ تحلیلی دفاع مقدس، مسایل نظری جنگ تحمیلی را بیان می کند، اما آنچه در کلاس درس بیان می شود با حضور در مناطق دوران دفاع مقدس تفاوت زیادی دارد.
خواجه سروی توضیح داد: حضور در این مناطق موجب می شود تا آنچه در دوران جنگ اتفاق افتاده، به صورت عینی در ذهن و شخصیت دانشجویان شکل گیرد.
فراهنگ 1834**1003** شماره 039 ساعت 08:38 تمام
۰ نفر