۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4247536
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 اجتماعی.دیدار.مجلس شورای اسلامی تهران - رییس مجلس شورای اسلامی و نخست وزیر سوریه در دیدار با یکدیگر پیرامون آخرین تحولات منطقه بویژه اوضاع مصر و خاورمیانه عربی تبادل نظر و گفت و گو کردند.
عطری ناجینخست وزیر سوریه که در راس هیاتی عالی رتبه به کشورمان سفر کرده است صبح امروز با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار شرایط جدید منطقه را فرصت مناسبی برای کشورهای خط مقاومت و پایداری در مقابل صهیونیست ها و حامیان استکباری آنها دانست و افزود: معادلات قدرت در منطقه به سود نیروهای مقاومت در حال تغییر است.
وی در همین راستا به اهمیت راهبردی همکاری های چهار جانبه ایران - سوریه - ترکیه و عراق اشاره کرد و گفت : این همکاری های چهار جانبه می تواند جایگزین مناسبی برای شرایط منطقه باشد.
علی لایجانی قدرت های خارجی را متهم به فرصت طلبی از شرایط کنونی در منطقه کرد و گفت : هوشیاری ملت های منطقه مانع موفقیت های توطئه های قدرت بین المللی برای بازیابی سلطه خود به منطقه خواهد بود.
وی حوادث کنونی منطقه را ناشی از فساد و وابستگی خارجی حکومت ها و نظام های دیکتاتوری خواند.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری های دو کشور در تمامی حوزه ها گفت: باید فضاها و عرصه های جدیدی برای تحکیم و تقویت همکاری های دو طرفه به ویژه مناسبات اقتصادی تعریف کرد.
وی بر حمایت کامل مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش پیوندهای برادرانه دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید کرد.
در ادامه این دیدار ناجی عطری نخست وزیر سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفتگوها و مذاکرات خود را با مقامات جمهوری اسلامی مفید و سازنده خواند و افزود: روابط سیاسی ایران و سوریه مناسباتی ممتاز و نمونه است که با سایر مراودات سنتی حاکم بر روابط کشورها متفاوت است.
وی با بیان اینکه اقتدار و توانمندی هر یک از دو کشور ایران و سوریه به نفع دیگری است ،افزود : هر دو کشور دشمنان مشترکی دارند و در یک خط با استکبار جهانی و صهیونیست ها مبارزه می کنند.
ناجی عطری چشم انداز همکاری های دو طرف را در تمامی عرصه هلا بسیار روشن دانست و خاطر نشان کرد : قدرت های استکباری در شرایط کنونی سعی می کنند با موج سواری ،حرکتهای انقلابی مردم منطقه را به نفع خود خاتمه دهند.
نخست وزیر سوریه با اشاره به تحولات کنونی منطقه جبهه مقاومت را برنده و پیروز این تحولان دانست و تصریح کرد: آمریکا سیاست نفاق و دو رویی در مقابل تحولات منطقه در پیش گرفته است.
اجتمام 1708/1647** شماره 321 ساعت 15:13 تمام
۰ نفر