۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4239630
T T
۰ نفر

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۸ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4239630
سینمای ایران در سال 89 دوره پررونقی را سپری کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/08 فرهنگی.هنر89.فجر89 تهران-معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران امسال دوره پررونقی را سپری کرد که تنوع آثار در بیست و نهمین جشنواه بین المللی فیلم فجر گواه این مدعا است.
به گزارش یکشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، جواد شمقدری در مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با بیان این مطلب افزود: مدیریت جدید سینمای ایران بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری تلاش کرد تا شرایط تولید آثاری بر مبنای اخلاق محوری و امید آفرینی را فراهم کند.
وی با اشاره به رونق سینمای ایران در سال 89 خاطر نشان کرد: این موفقیت حاصل تلاش سینماگران و دست اندرکاران معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تنوع آثار سینمایی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ذائقه های مختلف مخاطبان را راضی کرد.
به گفته شمقدری، مخاطبان جشنواره امسال 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و مخاطبان با آثار سینمایی این دوره از جشنواره ارتباط خوبی برقرار کردند.
وی ادامه داد: ما سیاست گذاری های مشخصی را برای سینمای ایران در سال 89 اعلام کردیم و از ابتدای امسال هنرمندان و فیلمسازان بدون هیچ سفارشی و به طور خودجوش ما را در ساخت آثار سینمایی در گونه های مختلف یاری کردند.
معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر دقت منتقدان در نقد آثار سینمایی گفت: امسال نقدهای متفاوتی از آثار سینمایی مطرح شد. بهتر است در حوزه نقد نویسی نقدکنندگان و حتی نقدشوندگان آموزش دقیقی درباره نقد ببینند تا در این حوزه دچار آسیب نشده و در این راه نگاه مطلقی نداشته باشیم.
شمقدری در انتهای سخنرانی خود در این آیین موفقیت اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین را به وی و جامعه سینمایی کشور تبریک گفت.
مراسم پایانی بخش تجلی اراده ملی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر یکشنبه شب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. این رویداد سینمایی از 16 تا 26 بهمن ماه در تهران برگزار شد.
فراهنگ **1983** شماره 830 ساعت 23:39 تمام
۰ نفر