۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4234864
T T
۰ نفر

اعتراف وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی:

۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4234864
لیونی: اسرائیل شاهد حالتی از فرو پاشی سیاسی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/01 سیاسی.رژیم صهیونیستی.تسیبی لیونی.قطعنامه سازمان ملل متحد تهران - رهبر مخالفان دولت نتانیاهو امروز (یکشنبه ) با اشاره به 14 رای موافق اعضای شورای امنیت به قطعنامه محکومیت شهرک سازی، یادآور شد که این رژیم شاهد حالتی از فروپاشی سیاسی است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از پایگاه خبری محیط، تسیپی لیونی، در گفت و گویی با روزنامه صهیونیستی جورزالم پست افزود: ما شاهد 14رای موافق اعضای شورای امنیت به قطعنامه ضد اسرائیلی در مقابل وتوی آمریکا بودیم که این امر کار را برای آمریکا دشوار می کند.
وی افزود: می بینیم که آلمان، انگلیس و فرانسه به مثابه دوستان تل آویو که می خواهند برای دفاع از خود به اسرائیل کمک کنند، علیه اسرائیل رای دادند و آمریکا در پی این امر در تنگنا قرار گرفت و خود را برای حمایت از اسرائیل در برابر جهان تنها یافت.
در حالی که 14 عضو شورای امنیت قطعنامه محکومیت شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی را تایید کرده بودند، آمریکا تنها کشوری بود که با این قطعنامه مخالفت کرده و با استفاده از وتو، مانع از تصویب آن شد.
در همین راستا دبیر خانه اتحادیه عرب نیز امروز (یکشنبه ) از اقدام آمریکا برای وتوی قطعنامه ضد شهرک سازی به شدت ابراز نارضایتی کرد.
دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: این موضع آمریکا به وضوح نشان می دهد که واشنگتن در برابر اراده جامعه بین المللی که سیاست های شهرک سازی را رد می کند، ایستاده است، زیرا 14 عضو شورای امنیت و 130 کشور عضو سازمان ملل با این قطعنامه موافقت کرده بودند.
اتحادیه عرب این موضعگیری منفی آمریکا را در جهت حمایت مداوم از سیاست شهرک سازی در سرزمین های اشغالی و ناکام گذاشتن تلاش های بین المللی که در راستای ایجاد دولت مستقل فلسطین و برقراری صلح انجام می شود، دانست.
این بیانیه افزود: استفاده از حق وتو، نادیده گرفتن خطرناک پایه هایی است که روند سازش بر آن استوار شده و در عین حال نشانگر تناقض آشکار مواضع آمریکاست که پیش از این شهرک سازی اسرائیل را غیر قانونی اعلام کرده بود.
صویر**9159** 1506 شماره 610 ساعت 20:12 تمام
۰ نفر