۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4234706
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/01 فرهنگی.فجر89.هنر89.هنرهای تجسمی تهران - تعدادی از رایزنان فرهنگی و سفرای کشورهای خارجی و هنرمندان کشور از آثار سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در فرهنگسرای نیاوران دیدن کردند.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره هنرهای تجسمی فجر، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این دیدار، گفت: هنرهای تجسمی از معتبرترین حوزه های هنری برای انتقال فرهنگ و هنر گذشتگان به نسل های کنونی است.
حمید شاه آبادی افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه، بیانگر ظرفیت ها و توانایی های هنرمندان ایران و پیشینه درخشان فرهنگ و هنر این مرز و بوم است.
رایزن فرهنگی فرانسه و سفرای اتریش، کرواسی، اوکراین، ازبکستان، ساحل عاج ، لهستان، سودان، آفریقای جنوبی، اسلواکی و ترکیه و جزایر کومور از آثار پوستر و سفال و سرامیک بخش رقابتی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در فرهنگسرای نیاوران دیدن کردند.
هنرمندانی از جمله داود رشیدی، حسن ریاحی، شاهین فرهت، حسن فتحی، فرهاد آییش، دکتر حسین سلیمی و افشین پیروانی بازیکن سابق تیم ملی نیز در این دیدار حضور داشتند.
همچنین تعدادی از سفرای کشورها و رایزن فرهنگی کشور فرانسه، ضمن تحسین هنر ایران با حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جایگاه هنر ایران و ارتباط و تعامل فرهنگی هنری به گفت وگو پرداختند.
آثار بخش رقابتی در رشته های سفال و سرامیک و پوستر سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است.
سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، پوستر، سفال و سرامیک، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی و کاریکاتور در موزه هنرهای معاصر تهران، موسسه فرهنگی هنری صبا، فرهنگسرای نیاوران و برج آزادی و 23 استان کشور و شش کشور در حال برگزاری است.
سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از 17 بهمن ماه آغاز شد و 13 اسفند ماه پایان می یابد.
فراهنگ ** 8071 ** 1071 شماره 452 ساعت 15:59 تمام
۰ نفر