۹ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4218458
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/09 سیاسی.تجمع.حافظ منافع مصر تهران - جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از حرکت های اعتراضی مردم مصر، تونس و دیگر کشورهای عربی شامگاه شنبه در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر در تهران تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، این دانشجویان در حالی که شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر حسنی نامبارک سر می دادند اقدامات دولت مصر در برخورد با معترضان را محکوم کردند.
اسماعیل تهمورثی سخنگوی جنبش دانشجویان جهان اسلام در این تجمع تاکید کرد : جنس حرکت های اعتراضی در تونس، مصر، اردن و یمن از جنس انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود : ما از دولت ایران خواستار تعطیلی کامل دفتر حفاظت از منافع مصر هستیم تا زمانی که دولت اسلامی مصر بر سر حکومت بیاید.
دانشجویان معترض با اعلام حمایت از حرکت های اسلامی و مردمی در مصر، تونس، یمن و اردن ، از دولت خواستند تنها پس از برقراری حکومت اسلامی در مصر اجازه بازگشایی دفتر حفاظت از منافع این کشور در تهران صادر شود.
دانشجویان معترض در این تجمع همچنین عکس های حسنی مبارک را آتش زدند.
علی نادری یکی از فعالان دانشجویی با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی برای انحراف در حرکت انقلابی مردمی این کشورها تاکید کرد که مردم این کشورها هوشیار هستند و به غربی ها اجازه دخالت در امور داخلی شان را نمی دهند.
دانشجویان در پایان با خواندن دعای فرج امام زمان (عج ) به تجمع خود خاتمه دادند.
سیام/ 1965/ 9121 1568 شماره 759 ساعت 20:52 تمام
۰ نفر