۱ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4213775
T T
۰ نفر

تظاهرات در مرکز شهر تیرانا به خشونت کشیده شد

۱ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4213775
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/01 سیاسی.تظاهرات.خشونت.آلبانی بلگراد- تظاهرات اعتراض آمیز به سیاست های دولت آلبانی در مرکز شهر تیرانا پاینخت این کشور که روز جمعه از سوی حزب اپوزیسیون سوسیالیست آلبانی برپا شده بود به خشونت کشیده شد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی رسانه های خبری بالکان، حزب اپوزیسیون سوسیالیست آلبانی با برپایی تظاهرات گسترده ای در نزدیکی اقامتگاه ' سالی بریشا' نخست وزیر خواستار استعفای وی و برپایی انتخابات زودهنگام پارلمانی شد.
بر اساس گزارش های رسیده در تظاهرات امروز بین معترضان و ماموران پلیس در تیرانا درگیری شد که یک نفر از معترضین و یک مامور پلیس مجروح شدند.
بر پایه همین منابع، درگیری هنگامی آغاز شد که تظاهرکنندگان به سوی ماموران پلیس که از اقامتگاه نخست وزیر آلبانی حفاظت می کردند سنگ پرتاب کردند و ماموران پلیس با گاز اشک آور به تظاهرکنندگان پاسخ دادند.
در تظاهرات امروز در شهر تیرانا بیش از 20 هزار نفر که از هواداران احزاب اپوزیسیون در این کشور بودند در نزدیکی اقامت نخست وزیر البانی با سر دادن شعارهایی خواهان استعفای دولت کنونی و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند.
'ادی رام ' رهبر حزب سوسیالیست آلبانی که سمت شهردار تیرانا را نیز بر عهده دارد تظاهرکنندگان را به تظاهراتی بدون خشونت و درگیری با ماموران پلیس فرا خواند.
بعد از استعفای 'ایلیر متا' از سمت معاون نخست وزیر آلبانی در هفته گذشته که به فساد مالی و اخاذی متهم شده بود، احزاب اپوزیسیون این کشور دولت را متهم به فساد مالی کردند و همچنین از نخست وزیر خواستند استعفا دهد.
رهبرحزب اپوزیسیون سوسیالیست آلبانی ادعا دارد که نخست وزیر کنونی این کشور بخاطر تخلف در شمارش آرای انتخاباتی در انتخابات پارلمانی ژوئن سال 2009 میلادی به مقام نخست وزیری رسیده است.
اروپام 1184**2061**شبک شماره 328 ساعت 22:10 تمام
۰ نفر