۲۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4211071
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/26 سیاسی.بهبهانی هواپیما جلسه هیات دولت سانحه مجلس.بهبهانی هواپیما جلسه هیات دولت سانحه مجلس تهران - وزیر راه و ترابری با اشاره به جلسه امروز خود با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، تا جعبه های اطلاعات هواپیمای سقوط کرده در ارومیه بطور کامل بازخوانی نشود ، تمام مطالبی که درباره این سانحه مطرح می شود در حد گمانه زنی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حمید بهبهانی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ادامه جلسه با کمیسیون عمران درباره سانحه هواپیمای مسافربری به سه شنبه آینده موکول شد، افزود: بررسی های انجام شده از مکالمات برج مراقبت و خلبان تاکنون دلیل سانحه در هواپیما را مشخص نکرده است.
وی گفت: بعد از آنکه به هواپیما دستور نشست داده می شود، خلبان اقدام به بازکردن چرخ های هواپیما می کند اما سپس به برج مراقبت اعلام می کند که ابتدا یک دور دیگر زده و سپس می نشیند.
وزیر راه با بیان اینکه این اقدام امکان دارد به دلیل دید یا ارتفاع کم بوده است، افزود: وقتی خلبان تصمیم به دور زدن می کند، 9 هزار پا اوج می گیرد اما در نیم دوری که هواپیما طی کرده، سانحه رخ داده و از صفحه رادار محو شده است .
بهبهانی به دستگاه سی.وی.آر و اف.وی.آر هواپیما اشاره کرد و افزود: بازخوانی دستگاه سی.وی.آر تا هفته آینده در کشور انجام می شود اما بازیابی اطلاعات دستگاه دیگر با توجه به ارسال آن به خارج از کشور نزدیک به دو تا سه ماه زمان خواهد برد.
وی تصریح کرد: مطالبی که درباره دلیل بروز سانحه در این هواپیما از جمله یخ زدن موتور و یا سوخت و موارد دیگر مطرح می شود در حد گمانه زنی است و باید منتظر بود تا اطلاعات دو دستگاه یاد شده بازخوانی شود.
شامگاه یکشنبه گذشته هواپیمای بوئینگ 727 متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) در هفت مایلی ارومیه دچار سانحه شد که در این سانحه 78 تن از هموطنان ما جان باختند.
** تاخیر در افتتاح آزادراه پردیس به تهران به دلیل شرایط جوی وزیر راه و ترابری همچنین با بیان اینکه قرار بود فردا (دوشنبه ) آزادراه پردیس به تهران افتتاح شود، افزود: به دلیل شرایط جوی، افتتاح آن به هفته بعد موکول شد.
بهبهانی افتتاح محور قم _ گرمسار را از دیگر برنامه های وزارت راه بیان کرد که به دلیل تراکم برنامه ها به تاخیر افتاده است.
سیام **2023** 1568 شماره 549 ساعت 20:07 تمام
۰ نفر