۲۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4210970
T T
۰ نفر
مشکل اصلی نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه های سنتی است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/26 اقتصاد.دامپزشکی.ذبح شرعی سمنان - سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: در بحث نظارت بر ذبح شرعی، کشتارگاه های سنتی معضل اصلی محسوب می شوند.
حجت الاسلام محمد باقر لیاقتی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: کشتارگاه های سنتی کشور به دلیل واقع شدن در شهرهای کوچک و تعداد ذبح کم، ناظر دائم ندارند.
وی با تصریح این نکته که با وجود این شرایط، گذاشتن ناظر دائمی برای کشتارگاه های سنتی مقدور نیست، افزود: در کشتارگاه های سنتی ناظران به صورت مقطعی سرکشی و نظارت می کنند زیرا کشتار به صورت محدود و در حد نیاز شهری کوچک صورت می گیرد.
لیاقتی گفت: باید تلاش کرد تا کشتارگاه های سنتی نیز به صنعتی تبدیل شوند که این امر نیازمند توجه و برنامه ریزی دولت در این بخش است.
وی با اشاره به حدود 700 کشتارگاه موجود در کشور، اظهار داشت: قریب به 400 ناظر ذبح در این کشتارگاه ها بر کار ذبح شرعی و همچنین شستشوی لاشه کشتار شده نظارت دارند.
وی با اشاره به آموزش ناظران ذبح شرعی، اظهار داشت: آموزش امری ضروری است و حتی برای ذابحین نیز دوره های آموزشی پیش بینی شده است.
لیاقتی با اشاره به تقسیم بندی پنجگانه استان های کشور در بحث ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه ها، گفت: طبق برنامه ریزی ها، مباحث آموزشی براساس این مناطق پنجگانه در نظر گرفته شده است.
سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه از 13 کشور گوشت و یا دام زنده وارد کشور می شود، گفت: واردات گوشت عمدتا از کشور برزیل صورت می گیرد که 50 ناظر بر کار ذبح شرعی در این کشور نظارت دارند.
با حضور سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور، حجت الاسلام رجبعلی اسماعیلی روز یکشنبه به عنوان مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان سمنان معرفی شد. ک/3 611/599/508 شماره 448 ساعت 17:03 تمام
۰ نفر