۲۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4210893
T T
۰ نفر

محقق و پژوهشگر صربستانی

۲۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4210893
ایران در قبال صلح جهانی احساس مسوولیت می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/26 سیاسی.صلح جهانی.مذاکرات.ایران بلگراد - 'زوران میلوشویچ' محقق و پژوهشگر علوم سیاسی و استاد دانشگاه صربستان با تاکید بر حس مسوولیت ایران در قبال صلح جهانی، دعوت از دیپلمات های خارجی برای بازدید از تاسیسات هسته ای در نطنز و اراک را بیانگر شفافیت و صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران خواند.
استاد میلوشویچ روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود: دیپلماسی ایران همیشه بر اساس حل و فصل مسایل از طریق مذاکرات و در چارچوب اصول حقوق بین المللی استوار بوده و تمایل دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات با گروه به اصطلاح 5+1 تاکید بر صلح آمیز بودن دیپلماسی این کشور در حل و فصل مسایل است.
وی با تاکید بر سیاست صلح طلبی ایران اسلامی در منطقه و جهان که بعنوان یک قدرت در ثبات و صلح جهانی مطرح است، گفت: مطمئنا ایران کنونی که بر منابع نفت و گاز خود کنترل کامل دارد و در زمینه فناوری انرژی هسته ای برای مصارف صلح آمیز و دیگر علوم به پیشرفتهای چشمگیری دست یافته برای آمریکا خوشایند نیست.
وی ادامه داد: آمریکا که اکنون قادر به زیر سلطه در آوردن جمهوری اسلامی ایران و کنترل بر منابع طبیعی این کشور نیست، سیاست تجاوزگرانه ای را در قبال ایران در پیش گرفته و با توجیه اینکه ایران برای صلح جهانی خطر دارد هم پیمانانش را در چنین سیاستی وارد کرده است.
به بازدید دیپلمات های خارجی به نمایندگی از 130 کشور جهان از تاسیسات هسته ای در نطنز و اراک اشاره کرد و گفت: این حرکت جمهوری اسلامی ایران از یک سو بیانگر حس مسوولیت سیاسی در قبال ملت این کشور است و از سوی دیگر در صحنه بین المللی تبلیغات منفی آمریکا را بر علیه ایران آشکار می سازد .
پروفسور صربستانی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا و کشورهای همپیمانش با هدف فشار به قشرهای مختلف جامعه ایران و براندازی جمهوری اسلامی ایران تحریم ها را دنبال می کند، گفت: باید بگویم شرایط در ایران کاملا متفاوت است ؟ آمریکا در مقابل ایران دچار یک اشتباه بزرگ شده است ؟ تنها راه ممکن که می تواند به نتیجه برسد مذاکره واشنگتن با تهران تحت شرایط برابر است و نه تهدید و تحریم.
اروپام**/2061 1514 شماره 371 ساعت 14:53 تمام
۰ نفر