۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4206875
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 ورزش. بازی جوانمردانه.متوسل زاده تهران - مهاجم تیم فوتبال راه آهن شهرری در جمع پنج نامزد دریافت جایزه بازی جوانمردانه سال 2010 ورزش جهان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، امین متوسل زاده از تیم فوتبال راه آهن ایران، رودریگو پسوآ سوارکار پرش با اسب از برزیل، گوردان مک کالی دوچرخه سواری از نیوزیلند، آسالی عثمان مربی تیم والیبال دانشگاه جلفای الجزایر و تیم قونیه اسپور ترکیه شانس دریافت جایزه بازی جوانمردانه سال 2010 جهان را دارند.
متوسل زاده فصل گذشته لیگ برتر در دیدار تیم های مقاومت سپاسی شیراز و استیل آذین پس از اینکه دروازه بان استیل آذین دچار آسیب دیدگی شد در حالی که موقعیت گشودن دروازه حریف را داشت، توپ را به خارج زمین فرستاد تا در فهرست نامزدهای بازی جوانمردانه سال 2010 قرار گیرد.
باشگاه قونیه اسپور از ترکیه نیز به دلیل اهدای جام قهرمانی سوپر لیگ این کشور به بازیکن حادثه دیده این تیم در فهرست دریافت بازی جوانمردانه قرار دارد.
برانیمیر پولژاک بازیکن نروژی تیم قونیه سال گذشته در یک حادثه دچار مصدومیت از ناحیه پا شد و به ناچار برای درمان به کشورش بازگشت و مسئولان این باشگاه در سفر به اسلو جام قهرمانی را به پولژاک اهدا کردند.
گوردان مک کالی دوچرخه سوار نیوزلندی در رقابت های کشورهای مشترک المنافع که در ماه اکتبر در هندوستان برگزار شد. در حالی که در ماده تایم تریل شانس کسب مدال طلا داشت خود را فدای هم تیمی اش کرد تا هایدن رالستون به مدال نقره دست یابد.
آسالی عثمان مربی تیم والیبال دانشگاه جلفای الجزایر در دوازدهمین دوره رقابت های دانشگاه های جهان که به میزبانی والنسیا اسپانیا برگزار شد، شرکت کرد.
این مربی برای آنکه بازی ها به علت نبود داور خط به جنجال کشیده نشود به داوران کمک کرد تا مانع از درگیری بازیکنان شود.
رودریگو پسوآ سوارکار برزیلی نیز در رقابت های پرش با اسب سال 2010 شرکت کرد و با توصیه هایش سوارکار عربستانی به مدال نقره این پیکارها دست یافت گفتنی است ؟ کمیته بین المللی بازی جوانمردانه سال 1963 میلادی تشکیل شد که این کمیته با مشارکت سازمان یونسکو، کمیته بین المللی المپیک، فدراسیون های بین المللی فوتبال، بسکتبال، کشتی و راگبی و انجمن ورزشی نویسان جهان همه ساله جایزه بازی جوانمردانه را به سه ورزشکار برتر جهان اهدا می کند.
این جایزه روز هفتم بهمن ماه امسال در هتل بیو ریواژ پالیس لوزان سوییس برگزار می شود که احتمال دارد متوسل زاده در این مراسم حضور یابد.
9122/ 3404 شماره 607 ساعت 20:03 تمام
۰ نفر