۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4206770
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 اجتماعی.داخلی.همایش.مواد مخدر تبریز- وزیر کشور، اعلام کرد: اقدامات پیشگیرانه از شیوع استفاده از مواد مخدر در دولت دهم سرعت می گیرد.
مصطفی محمدنجار روز یکشنبه در پیامی به همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد در تبریز، ازمواد مخدر و روان گردان ها به عنوان مهمترین عامل تهدید کننده سلامت بشر نام برد و افزود: اقدامات صورت گرفته در جامعه جهانی طی یک قرن اخیر بیانگر این واقعیت است که نگاه تک بعدی مقابله محور، به تنهایی نمی تواند موجبات مصون سازی جوامع از بلیه شوم اعتیاد را فراهم کند.
وی در این پیام آورده است: بر این اساس، ضرورت دارد به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد و مصرف موادمخدر برای واکسیناسیون اجتماعی آحاد سالم و در معرض خطر جوامع توجه جدی شود.
محمدنجار، پیام راهبرد پیشگیری اولیه از اعتیاد را به عنوان اولین اولویت ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ذکر و با اشاره به مقررات و آیین نامه های موجود در این زمینه، مصون سازی آحاد سالم و در معرض خطر جامعه در مقابله با پیامدها و عوارض سوء ناشی از مواد مخدر و روان گردان ها را از اعتقادات راسخ جمهوری اسلامی در این زمینه عنوان کرد.
وزیر کشور، با اشاره به اقدامات دولت نهم دراین خصوص تاکید کرد: تلاش دولت نهم در طول برنامه چهارم توسعه برای قراردادن آحاد جامعه زیر چتر برنامه های متنوع پیشگیری اولیه ازاعتیاد حکایت از کسب موفقیت های مختلف دارد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزایش 73 درصدی تعداد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش برنامه های متنوع آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر شامل طرح مشارکتی پیشگیرانه مدرسه محور، آموزش مهارتهای زندگی و مدارس مروج سلامت در سال 1388 در مقایسه با سال 1384 را از جمله فعالیت های این حوزه ذکر کرد.
محمدنجار، رشد 21 درصدی تعداد افرادتحت پوشش برنامه های آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیطهای کاری در سال 1388 نسبت به سال 1384، افزایش بیش از 3 /5 برابری آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محیط خانواده ، رشد 76 درصدی آموزش اجتماع محور در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد محله ها و رشد 27 درصدی برنامه های رسانه ای در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد را از جمله تلاش های دستگاههای فرهنگی و پیشگیری در کشور در طول دولت نهم عنوان کرد.
وزیر کشور، ضرورت نگاه علمی به این فعالیتها را یادآور و با مغتنم شمردن برگزاری کنگره های علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان ها ابراز امیدواری کرده است راهکارهای ارایه شده بتواند افق گسترده تری در برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد در کشور را فراروی فعالان و متولیان این عرصه قرار دهد.
همایش علمی یکروزه پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر روز یکشنبه با حضور کارشناسان و صاحبنظران در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
7236/593/587 شماره 503 ساعت 17:41 تمام
۰ نفر