۱۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4206712
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/19 سیاسی.مجلس.آب نماینده شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت : اگر تداوم خشکسالی و روند مصرف آب در بخش کشاورزی در استان فارس و سه شهرستان شمالی فارس ادامه پیدا کند این مناطق مانند برخی استان ها به مناطق کویری تبدیل خواهد شد.
حسن شبانپور،یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : متاسفانه کیفیت آب در برخی مناطق از جمله در توابع شهرستان ارسنجان از شوری گذشته و به تلخی رسیده است و کیفیت آب شیمیایی و قلیایی می شود.
این نماینده مجلس گفت: با این روند، کیفیت آب این منطقه نمی تواند بهبود پیدا کند اگر چه ممکن است از طریق سد سیوند بتوانیم مقداری از کمبود آب توابع شهرستان ارسنجان را تامین کنیم ولی در درازمدت این منطقه مشکل خواهد داشت.
شبانپور گفت: نمایندگان فارس مشکلات استان را به مسئولان منعکس کرده اند و ما امیدوار هستیم که دولت هر چه سریع تر اعتبارات مربوط به خشکسالی را اختصاص دهد تا بتوانیم برای کاهش مشکلات خشکسالی برنامه ریزی کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کاهش تولید گندم در مرودشت درمقایسه با سال های گذشته گفت: در زمانی که خشکسالی نبود و بارندگی خوبی داشتیم میانگین تحویل گندم مردم مرودشت بین 550 تا 600 هزار تن در سال بود در حالی که امسال این رقم به 260 هزار تن یعنی یک سوم شرایط عادی رسیده است اگر خشکسالی در سال آینده ادامه پیدا کند باز هم این رقم کاهش پیدا می کند.
وی افزود: در صورت تداوم خشکسالی 90 درصد روستاهای استان فارس با مشکل تامین آب شرب مواجه خواهند بود.
شبانپور تامین آب شرب را از جمله مشکلات مهم شمال فارس دانست و گفت: در کنار آب کشاورزی، برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای شمال فارس هم با مشکل مواجه هستیم و به این راحتی نمی توان آب شرب این مناطق را تامین کرد وی ادامه داد : اگر مشکل خشکسالی در سال آینده ادامه داشته باشد حدود 90 درصد روستاهای کل استان فارس به ویژه سه شهرستان شمال فارس با مشکل قطعی کامل آب روبرو خواهند بود و آبرسانی به وسیله تانکر هم دیگر جوابگو نخواهد بود.ک/3 677 /675 شماره 445 ساعت 16:15 تمام
۰ نفر