۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4206181
T T
۰ نفر

رئیس طائفه ارامنه ارتدکس لبنان و منطقه:

۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4206181
مسیحیان در هیچ جای منطقه به اندازه ایران از احترام برخوردار نیستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/18 سیاسی.ال.ل بیروت - رئیس طائفه ارامنه ارتدکس لبنان و منطقه از تحرکات جمهوری اسلامی ایران در صحنه لبنان و تعامل متوازن ایران با همه طوائف لبنانی تقدیر کرد و افزود: مسیحیان در هیچ جای منطقه خاورمیانه به اندازه ایران از آزادی و احترام برخوردار نیستند.
به گزارش ایرنا از بیروت، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز شنبه با پاتریاک آرام اول کشیشیان رئیس طائفه ارامنه ارتدکس لبنان و منطقه دیدار و عید میلاد حضرت مسیح علیه السلام را تبریک گفت.
در این دیدار طرفین در خصوص اوضاع مسیحیان در منطقه و روابط بسیار خوب ارامنه با جمهوری اسلامی ایران و همچنین آخرین تحولات روابط ایران و لبنان گفتگو کردند.
آرام کشیشیان در این ملاقات با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز بین ارامنه و ایران، گفت: وضعیت مسیحیان در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه ، ممتاز و مثال زدنی است.
وی به قدرت ایمان و اراده در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر ایمان ولو به اندازه ای کوچک وجود داشته باشد، انسان قادر است هر امر سخت و دشواری را هموار سازد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز به اشاره به جایگاه خوب وشایسته مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران ، این امر را منبعث از اصول مندرج در قانون اساسی مبتنی بر معیار حق و عدالت دانست .
رکن آبادی با اشاره به توطئه های استکباری و صهیونیستی در ایجاد فتنه دینی بخصوص بین مسلمانان و مسیحیان در منطقه ، برضرورت هوشیاری در برابر این توطئه ها تاکید کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با جورج صلیبا اسقف کلیسای سریان ارتودکس جبل در لبنان دیدار و اعیاد مسیحی را به وی و طائفه سریانی تبریک گفت.
خاور1415**1030** جورج صلیبا با اشاره به استقبال همه طوائف لبنانی از سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان ، از شخصیت برجسته و معنوی رئیس جمهور ایران تجلیل نمود شماره 580 ساعت 18:11 تمام
۰ نفر