۱۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4205543
T T
۰ نفر

امام جمعه اردبیل:

۱۷ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4205543
رضاخان باکشف حجاب، بی حرمتی را در تاریخ ایران به اوج خود رساند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/17 دین.عبادی سیاسی.نماز جمعه اردبیل- امام جمعه اردبیل گفت: رضا خان با کشف حجاب اجباری، بی حرمتی را در تاریخ ایران به اوج خود رساند.
حجت الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه های نمازجمعه اردبیل افزود: 75 سال قبل در چنین روزی در هفدهم دی ماه حکومت مستبد پهلوی با کشف حجاب رویه ای را در ایران بنا نهاد که سبب شد زنان محجبه مورد تمسخر و در مقابل زنان بی عفت مورد تجلیل قرار بگیرند.
وی اظهار کرد: واقعه ننگین کشف حجاب در ایران آن زمان در نتیجه وابستگی رژیم پهلوی به دول غرب اتفاق افتاد که هدف آن فقط برداشتن چادر و روسری از سر زنان مسلمان نبود، بلکه در پشت آن بدنام کردن چهره دین مبین اسلام قرار داشت.
وی از رضاخان و حکومت پهلوی به عنوان دزد عفت، اخلاق و پاکدامنی یاد کرد و گفت: رضاخان قلدر با این کار خود آزادی زنان را نشانه گرفت و بی حرمتی را به اوج رساند.
حجت الاسلام عاملی، با اشاره به اینکه بهترین اصل در دین مبین اسلام وجود حیاست و اگر حجاب را از مسلمان گرفتی در حقیقت حیای او را از بین بردی یادآور شد زنانی که چادر و حجاب خود را بر می دارند در واقع حیاء و عفت جامعه را زیر سوال می برند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به عشق و علاقه مردم ایران در طول تاریخ به داشتن حجاب یادآور شد در ایران باستان حجاب وجود داشته به گونه ای که اکنون در هیچکدام از آثار باقی مانده در تخت جمشید و بیستون نشانه ای از زن بی حجاب و بی حجابی دیده نمی شود و علاوه بر آن در قسمت های زیادی از شاهنامه فردوسی نیز از بحث حجاب در ایران سخن به میان آمده است.
وی گفت: پس از کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی در ایران اولین اعتراض ها در منطقه آذربایجان نمایان شد و سپس در شهر شیراز و به دنبال آن علمای اسلام با تجمع در مسجد گوهرشاد مشهد اعتراض ها را ادامه دادند که حکومت مستبد دستور داد مسجد گوهر شاد را به توپ ببندند.
حجت الاسلام عاملی با تاکید بر اینکه نباید اشتباهات غرب را ما مرتکب شویم گفت: براساس اعلام رسمی سازمان ملل اکنون میلیون ها زن در جهان قربانی تجارت غیر اخلاقی هستند.
وی افزود: در جهان امروز، غرب از بی حجابی زنان به عنوان یک ابزار برای استیلای سیاسی و فرهنگی بر کشورهای گوناگون دنیا استفاده می نماید.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره ) از کشف حجاب به عنوان ام الامراض یاد کرده اند، گفت: در واقع منشاء بسیاری از گرفتاری های جامعه امروز غرب ناشی از بی عفتی و نداشتن حجاب است.
592/530/587 شماره 303 ساعت 18:57 تمام
۰ نفر