۱۰ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4201266
T T
۰ نفر
برگزاری سومین جشنواره ملی نوآوری همزمان با دهه مبارک فجر ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/10 علمی آموزشی.علمی.نخبگان شهرکرد- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر سومین جشنواره ملی نوآوری برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره در سه بخش داوری اختراعات ، تجاری سازی اختراعات و نوآوری ها و داوری اختراعات تجاری شده برگزار می شود.
دکتر نسرین سلطانخواه روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، از برگزاری سومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت: سومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر از هجدهم تا بیست و یکم بهمن 1389 در سه بخش داوری اختراعات ، تجاری سازی اختراعات و نوآوری ها و داوری اختراعات تجاری شده در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره ) تهران برگزار می شود.
وی گفت:ثبت نام برای حضور در جشنواره از تاریخ یکم تا بیستم دی ماه از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام در وبگاه بنیاد ملی نخبگان فراهم می باشد.
سلطانخواه گفت: اختراعاتی که سه مولفه داشتن پایه های علمی ، عدم تکراری و وجود نوآوری و شرایط کاربردی شدن را داشته باشند از سوی بنیاد نخبگان مورد حمایت قرار می گیرد.
رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین در پاسخ به این سوال که رسانه های غربی مهاجرت نخبگان را به عنوان فرار مغزها القا می کنند ، افزود: این یکی دیگر از جنگ های روانی دشمنان است که همواره آن را برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته اند.
وی یادآور شد:جمهوری اسلامی ایران یک کشور با مرزهای باز است و محدودیتی برای مهاجرت نخبگان برای کسب علم و تحقیقات علمی به سایر کشورها وحود ندارد و مهاجرت نخبگان به فرا مرزهای کشور برای کسب علم و دستیابی به قله های دانش است و این موضوع در سایر کشورها نیز وجود دارد.
به گفته وی، نخبگان علمی ایران پس از دانش اندوزی و کسب علم در فرای مرزها دوباره برای خدمت به کشور به وطن باز می گردند و زمینه بازگشت نخبگان فراهم است.
با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور دفتر استانی نخبگان چهارمحال وبختیاری راه اندازی شد.
7359/671 شماره 192 ساعت 16:16 تمام
۰ نفر