۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4200822
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/09 اقتصاد.انگلیس.اعتراض لندن - چند تن از رهبران اتحادیه های کارگری و صنفی انگلیس با انتقاد از سیاست های مبتنی بر ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی تاکید کردند که سال آینده میلادی از نظر کاهش اعتبارات خدمات عمومی و رفاهی سال وحشتناکی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، برندان باربر دبیرکل کنگره اتحادیه های کارگری انگلیس در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نوی میلادی تاکید کرد که ما در سال آینده میلادی شاهد بیکاری بیشتر و کاهش سطح زندگی مردم خواهیم بود.
وی گفت: سال آینده همچنین به دلیل برگزاری اعتراضات بیشتر علیه سیاست های ریاضت اقتصادی می تواند سال سختی برای دولت باشد.
وی افزود: کنگره اتحادیه های کارگری انگلیس برای برگزاری یک تظاهرات اعتراضی بزرگ در ماه مارس (اسفند-فروردین ) و در شهر لندن برنامه ریزی می کند که یکی از بزرگترین تظاهرات های اتحادیه های کارگری و صنفی انگلیس خواهد بود.
مارک سروتکا رییس اتحادیه کارکنان بخش خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس نیز در مصاحبه با روزنامه تایمز لندن گفت: با توجه به سیاست های اقتصادی دولت ائتلافی، برگزاری اعتصابات در سال آینده میلادی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت وحدت و یکپارچگی اعضای اتحادیه های صنفی و کارگری انگلیس افزود: ما باید بطور متحد نشان دهیم که آماده مبارزه با سیاست های ریاضت اقتصادی دولت هستیم... تا زمانی که ما آماده مبارزه نباشیم، آنها نیز آماده مذاکره نخواهند شد. دولت باید بداند که ما کاملا جدی هستیم سروتکا پیش بینی کرد که مشکلات و بی نظمی ها برای دولت از بهار آینده آغاز شود.
پیشتر لن مک کلاسکی رهبر اتحادیه کارگری و صنفی یونایت انگلیس نیز با تمجید از اعتراضات ضددولتی دانشجویان این کشور، حمایت اتحادیه های صنفی از جنبش دانشجویی را مورد تاکید قرار داده بود.
دبیرکل اتحادیه صنفی 'یونایت ' گفت: اعتراضات گسترده دانشجویان طی هفته های گذشته باعث احیای بحثهایی در حوزه سیاست شد که صدها کنفرانس، گفت و گو، قطعنامه و بیانیه نمی توانست چنین تاثیری داشته باشد.
وی جنبش دانشجویی انگلیس را 'جنبشی باشکوه ' توصیف کرد و افزود: جنبش دانشجویی برای اینکه در رسیدن به خواسته های خود مبنی بر توقف سیاست های ریاضت اقتصادی دولت موفق شود نیاز فوری به حمایت و همکاری دیگر بخش ها از جمله اتحادیه های صنفی دارد.
مک کلاسکی که ماه گذشته به عنوان دبیرکل اتحادیه 'یونایت ' برگزیده شد، تاکید کرد: دانشجویان باید بدانند که ما در کنار آنان هستیم. ما باید به صراحت برخورد پلیس با تظاهرات های اخیر را محکوم کنیم. به کارگیری تاکتیک کتلینگ برای محصور کردن طولانی مدت معترضان در مکان های محدود و استفاده از باتون و پلیس اسب سوار برای حمله به جوانان و نوجوانان جایگاهی در جامعه ما ندارد.
وی سیاست های ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی انگلیس را یک اقدام صریح ایدئولوژیک توصیف کرد و گفت: حزب محافظه کار انگلیس ظاهرا تلاش می کند با کاهش دیوانه وار اعتبارات بخش های عمومی و اجرای سیاست ریاضت اقتصادی، کار ناتمام مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس در دهه 1980 را به سرانجام برساند.
دبیرکل اتحادیه 'یونایت ' اعلام کرد که اتحادیه های صنفی و کارگری انگلیس در ماه ژانویه با برگزاری یک نشست ویژه درباره جنبش اعتراضی سراسری از جمله برگزاری اعتصابات گسترده برای مقابله با برنامه های اقتصادی دولت، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
وی افزود: اتحادیه های کارگری باید با همکاری دانشجویان یک ائتلاف گسترده تر در مقابل طرح کاهش اعتبارات خدمات عمومی از سوی دولت تشکیل دهند.
روزنامه گاردین چاپ لندن نیز اخیرا نوشته بود: با توجه به تاکید اتحادیه های صنفی به 'مبارزه با حملات بی سابقه دولت به بودجه بخش های عمومی و رفاهی ' به نظر می رسد انگلیس در سال آینده میلادی با اعتراضات گسترده و اعتصابات هماهنگ شده بیشتری مواجه خواهد شد.
اروپام 345** شماره 188 ساعت 13:50 تمام
۰ نفر