۹ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4200653
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/09 سیاسی.استاندار قزوین.حماسه 9 دی.بصیرت قزوین - استاندار قزوین سالروز حماسه 9 دی را پیروزی بصیرت و خودآگاهی بر جهل و تاریکی خواند و گفت: مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در این روز نشان دادند که پشتیبان ولایت فقیه و وفادار به آرمان های حضرت امام خمینی (ره )، شهدا و انقلاب اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا، مهندساحمد عجم چهارشنبه شب در کارگروه فرهنگ عمومی استان قزوین، افزود: از حماسه نهم دی ماه 88 که با حضور چشمگیر و میلیونی مردم مومن و انقلابی میهن اسلامی ایران رقم خورد، باید به عنوان روز میثاق با ولایت و بصیرت یاد کرد.
وی، تاکتیک های دشمنان را در حال تغییر دانست و اظهارداشت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران در همه حال تاکتیک های مختلف را برای براندازی نظام اسلامی آزمایش کرده اند، ولی همواره پاسخ کوبنده مردم با بصیرت و ولایتمدار ایران از دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماندند.
استاندار قزوین در ادامه تولید فکر را از رویکردهای فرهنگی دولت دهم دانست و اظهارداشت: تصمیمات و راهکارهای کارگروه فرهنگ عمومی باید متوجه گروه های مرجع از جمله محیطهای دانشگاهی، حوزه های علمیه و مدارس باشد.
عجم، خواستار بررسی دقیق اعضای کارگروه فرهنگ عمومی نسبت به اجرای ساز و کارهای لازم برای تحقق اهداف طرحهای فرهنگی دستگاه های اجرایی شد و تصریح کرد: مدیران دستگاه هایی که طرحهای فرهنگی خود را هنوز ارایه نداده اند، باید ظرف هشت روز آینده این کار را انجام بدهند.
وی توجه به بخش فرهنگ در جامعه را بسیار مهم خواند و افزود: ارتقای شاخص های فرهنگ عمومی باید با اعتقاد، دلسوزی و خواست تمامی اقشار جامعه به ویژه دست اندرکاران و مسوولین مرتبط با این بخش مورد توجه قرار گیرد.
عجم جلسات و دستاوردهای ماههای گذشته کارگروه فرهنگ وهنر استان را نقطه عطفی برآن دانست و اظهارداشت: در این کارگروه دستورات و تصمیمات بسیار خوبی در بخش فرهنگ گرفته می شود که به یقین خروجی و ثمره آن در آینده ای نزدیک نصیب اقشار مختلف جامعه خواهد شد.
استاندار قزوین با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی در عرصه جنگ نرم برای منحرف ساختن ذهن کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: باید با تعیین ساز و کارهای لازم و آگاهی بخشی به خانواده ها، آنان را از تهدیدات و نقشه های انحرافی دشمن برای فرزندانشان مطلع کرد تا مراقبت بیشتری از سوی والدین در این بخش صورت بگیرد.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج ) استان قزوین نیز در این کارگروه با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، گفت: این روز تاریخی نمایش بصیرت، ولایت و اقتدار مردم در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی بود.
سرتیپ پاسدارسالار آبنوش افزود: شورای فرهنگ عمومی تلاش می کند تا فرهنگ اسلامی را به عنوان فرهنگ غالب نهادینه کند، از اینرو باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات در راستای رسیدن به تحقق این مساله استفاده کنیم.
وی اظهارداشت: خروجی و دستاوردهای کارگروه فرهنگ عمومی باید به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد تا با ارایه راهکارها و برنامه ریزی مناسب، به سوی تحقق اهداف این کارگروه و اثر بخش بودن طرحهای بخش فرهنگ گام برداریم.
سردار آبنوش، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اولویت های مهم کارگروه فرهنگ عمومی خواند و اظهار داشت: با توجه به این مساله بخش قابل توجه ای از مشکلات فرهنگی جامعه برطرف می شود.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج ) استان قزوین با بیان این که آمریکایی ها، علت پیروزی ایران در جنگ با رژیم صدام با وجود تمامی حمایت های استکبار از کشور متجاوز و اعمال تحریم های گسترده علیه جمهوری اسلامی را عنصراشک، خون و فریاد رزمندگان و مردم ایران اعلام کردند، افزود: هنوز نیز با استفاده از این عناصر که برخاسته از قدرت و ایمان ما است، می توانیم هجمه و تهدیدات دشمن در عرصه جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی را ناکام کنیم.
در پایان این نشست، اجرای طرح نیاز سنجی خواسته ها و نیازهای فرهنگی دانشجویان توسط جهاد دانشگاهی، انجام طرح احصا و شناسایی تهدیدات و آسیب های محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان و نصب نماد حماسه نهم دی در میدان آزادی قزوین توسط شهرداری مورد موافقت اعضای کارگروه فرهنگ عمومی قرار گرفت.
614/ 1448/506 شماره 019 ساعت 09:18 تمام
۰ نفر