۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4199113
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 فرهنگی.معارف.سازمان تبلیغات اسلامی تهران - معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کانون مداحان و شعرای اهل بیت (ع) تاکنون در شهرستان ها و مراکز استان ها تشکیل شده و تا پایان امسال این کانون در سطح ملی و کشوری راه اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تلاش مداحان را یک فعالیت فرهنگی و مردمی می داند، اظهار داشت: برای اینکه این تلاش ها اثربخشی بیشتری داشته باشد و نوع فعالیت ها به لحاظ کیفی ارتقا یابد مداحان سراسر کشور مورد شناسایی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: این مداحان دوره های آموزشی که مجوز آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی صادر می شود را باید بگذرانند.
وی اضافه کرد که در این دوره ها مداحان با ادبیات، مقتل، فنون شعر، صوت و لحن و کیفیت مداحی آشنا خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون این دوره های آموزشی در تعدادی از مراکز استان ها و شهرستان ها برگزار شده است.
روحانی نژاد اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی ماهنامه ای با عنوان چاوش به منظور آشنایی هر چه بیشتر مداحان با امور مربوط به مداحی منتشر می کند که هر ماه در اختیار مداحان سراسر کشور قرار می گیرد.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری کنگره های سالانه شعر عاشورایی در مراکز استان ها را از دیگر برنامه های این سازمان برای ساماندهی فعالیت مداحان عنوان کرد و افزود: محصول و نتیجه این کنگره ها چاپ و انتشار نوحه ها و اشعار برجسته و متناسب با هر استان است.
وی ادامه داد: این سازمان همچنین با همکاری موسسه ادبیات ملل سالانه و در دو نوبت نوحه و اشعار آیینی را به منظور حمایت از مداحان به زبان های فارسی، عربی و آذری در شمارگان بالا چاپ کرده و در اختیار مداحان قرار می دهد.
روحانی نژاد اظهار داشت: مداحان در طول تاریخ گذشته اسلام بویژه بعد از حماسه کربلا در انتقال پیام عاشورا به نسل های مختلف نقش مهم و برجسته ای داشته و در این زمینه همواره پیشتاز بوده اند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش سازمان تبلیغات اسلامی بر این است تا با پشتیبانی و حمایت مداحان از برخی آفت ها و آسیب هایی که ممکن است به مراسم و آیین های مذهبی وارد شود، جلوگیری کند.
فراهنگ ** 1918**1883 شماره 485 ساعت 17:07 تمام
۰ نفر