۳ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4197212
T T
۰ نفر

امام جمعه آستارا

۳ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4197212
همه باید پشتیبان اجرای هدفمندسازی یارانه ها باشند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/03 سیاسی.نماز جمعه.حجت الاسلام اکرمی.آستارا آستارا ـ امام جمعه آستارا گفت: همه ارکان جامعه اعم از مردم ، نخبگان و مسوولان باید پشتیبان اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی در خطبه های نماز جمعه امروز آستارا افزود: دولت با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بار سنگینی را بر دوش گرفته است و مجموعه مدیران دولتی دخیل در این امر تکالیف سنگین و حساسی را عهده دار شده اند.
وی با اشاره به سرازیر شدن انواع تهمت ها و کارشکنی ها به سوی دولت اصولگرای احمدی نژاد در اجرای این طرح مهم اقتصادی بیان کرد: دولت با جسارت و برنامه ریزی دقیق همه این تهمتها را به جان خرید و کار بزرگی را آغاز کرد.
وی کمک کردن به مدیران و مسوولان دولتی در اجرای هدفمندسازی یارانه ها را ضروری دانست و گفت: با این وجود هر گونه نارسایی در اجرای این طرح باید توسط همه اجرای جامعه بیان شود تا بهبود در روند اجرایی این طرح را شاهد باشیم.
وی خواستار افزایش نظارت دولت بر اجرای هدفمندسازی یارانه ها شد و افزود: شیب برخی از قیمتهای اعلام شده توسط دولت تند و چندین برابر قیمتهای قبلی است و این امر ممکن است موجب نگرانی مردم شده و شرایط سوء استفاده عده ای را فراهم کند که دولت باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح که مورد تایید دوستان و بسیاری از منتقدان و مخالفان دولت قرار گرفته است ، اظهار داشت: این طرح با وجود مخالفت برخی ها به طور مطلوب و با آرامش در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: دولتهای گذشته نیز خواهان اجرای این طرح بودند ولی شرایط اجازه چنین کاری فراهم نشد در حالی که اگر این طرح مهم از 20 سال شروع می شد ، الان شرایط اقتصادی بسیار مناسبی در کشور داشتیم.
وی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها را برای آینده اقتصادی کشور بسیار مفید خواند و بیان کرد: امید است نواقص این طرح نیز به مرور اصلاح شده و موجب اختلال در زندگی عادی مردم نشود.
حجت الاسلام اکرمی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته نهضت سوادآموزی گفت : خوشبختانه سطح سواد در شهرستان آستارا بالاتر از متوسط کشوری است.
وی با تقدیر از تلاشهای نهضت سوادآموزی در افزاش نرخ سواد در جامعه افزود: امیدواریم که بی سوادی در این شهرستان ریشه کن شود چرا که امروزه دیگر زمانه جهالت و بی سوادی نیست.
وی سوادآموزی را ضروری ترین و اساسی ترین خدمت به نوع انسان دانست و اظهار داشت: مطالعه و رشد آگاهی های عمومی یکی از پیامدهای این امر است.
امام جمعه شهرستان مرزی آستارا همچنین با تقدیر از مسوولان مرتبط با تصویب منطقه ویژه اقتصادی آستارا ، خواستار استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی برای رونق و توسعه این خطه شد.ک3 535 شماره 176 ساعت 15:18 تمام
۰ نفر