۲۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4195054
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/29 اجتماعی.بهداشت.سلامت تهران - کارشناس بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت : استفاده از تلفن همراه به دلیل این که سیستم ارتباطی بی سیم محسوب می شود و انرژی آن در فضا پخش است در کنار تخت بیماران و یا تجهیزات پزشکی خطرناک و باعث اختلال در این دستگاه ها می شود.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت،علی گورانی افزود: سازمان جهانی بهداشت یک سری وسایل و تجهیزات پزشکی را مشخص کرده که موبایل و سیستم های وایرلس از فواصل نزدیک می تواند روی آنها تاثیرگذارد.
وی اظهار داشت : استفاده از تلفن همراه در فاصله پنج سانتی متری از دستگاه تنفس مصنوعی، می تواند این وسیله را از کار بیندازد.
گورانی ادامه داد: استفاده از این وسیله در فاصله کمتر از یک متر می تواند مشکل جدی در اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه ایجاد کند.
به گفته وی ، امواج تلفن همراه در دستگاه دفیبری لاتور، پرش های شدید در تصاویر نمایشگر ایجاد می کند و اگر این امواج قوی باشد باعث اشتباهاتی در نمایش آسیستول که نمایشگر ویژگی های قلب بیمار است، می شود.
وی تصریح کرد: پمپهای خودکار تزریق ممکن است با در معرض قرار گرفتن امواج تلفن همراه قطع شوند و یا حرکتی برعکس داشته باشند به طوری که امکان دارد به جای این که خون تزریق شود، از بدن بیمار خون خارج و خطرات جدی را برای بیمار ایجاد کند.
گورانی افزود:همچنین در ضربان سازها هم می توانند پالس های غلط در قلب ایجاد شود و برای بیمار خطر داشته باشند.
وی با اشاره به این که قرارگرفتن تلفن همراه در فاصله یک متری از مانیتورهای پزشکی تغییرات قابل توجهی را در آنها ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: امواج تلفن همراه می تواند پرش های شدید در تصاویر ایجاد و در بعضی مواقع باعث خرابی و قطع ناگهانی آنها شود.
گورانی در پایان تاکید کرد: مسوولان بیمارستان ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند و نظارت و مدیریت مستمر داشته باشند زیرا به حداقل رساندن این خطرات احتیاج به اطلاع رسانی دقیق به بیماران و همراهان آنها دارد.
اجتمام 9022** شماره 650 ساعت 19:23 تمام
۰ نفر