۲۲ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4191289
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/22 ورزش.کشتی فرنگی.رحیم علی آبادی تهران - نایب قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان و بازی های المپیک 1972 مونیخ اظهار داشت: در مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران در شیراز، فنون زیبای کشتی فرنگی، بارها از سوی کشتی گیران به نمایش درآمد.
رحیم علی آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه تصریح کرد: در این مسابقه ها، کشتی گیران شرکت کننده به لحاظ فنی در سطح بسیار خوبی کشتی گرفتند و فنون زیبای کشتی فرنگی را با مهارت هر چه تمامتر به اجرا گذاشتند.
علی آبادی، سطح کمی و کیفی مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران در شیراز را خوب ارزیابی کرد و گفت: سطح مسابقه های امسال در مقایسه با سال پیش، بسیار بالاتر و بهتر بود.
علی آبادی که مثل همیشه عضو کمیته فنی این مسابقه ها بود، اضافه کرد: در شیراز، تیم های همه استان های کشور حاضر بودند و به جز تعدادی از کشتی گیران ملی پوش که از شرکت در این مسابقه ها معاف شده بودند، بقیه سرمایه های کشتی فرنگی ایران به میدان آمده بودند.
دارنده سه مدال نقره و برنز جهان و بازی های المپیک در وزن های 48 و 52 کیلوگرم در اوایل دهه 70 میلادی ادامه داد: در شیراز، در همه وزن ها، پشتوانه های خوبی پیدا کردیم که می توانند به اردوهای آمادگی تیم ملی کشتی فرنگی ایران دعوت شوند.
وی افزود: به نظر من کشتی گیران میان وزن و سنگین وزن، بهتر از کشتی گیران سبک وزن مبارزه کردند و پشتوانه های خوبی در این وزن ها دیده شد.
عضو کمیته فنی مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران در شیراز ادامه داد: کشتی گیران زیادی در این مسابقه ها حضور داشتند که در صورت مورد توجه قرار گرفتن می توانند آینده بسیار روشنی پیش رو داشته باشند.
علی آبادی از فدراسیون کشتی خواست برای ساخته و پرداخته کردن این کشتی گیران، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران را با استفاده از مربیان خوب و تحصیل کرده، تقویت کند.
نایب قهرمان بازی های المپیک 1972 مونیخ گفت: از بین نفرات برتر مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران در شیراز می توان بهترین نفرات را برای شرکت در مسابقه های جام جهانی کشتی فرنگی سال 2011 در بلاروس، مورد شناسایی قرار داد.
1589/ 3404 شماره 652 ساعت 17:50 تمام
۰ نفر