۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4190491
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/21 سیاسی.اتحادیه عرب.روند صلح.نشست تهران - وزرای امور خارجه کشورهای عربی قصد دارند روز چهارشنبه برای بررسی روند صلح خاورمیانه پس از شکست آمریکا در تضمین دهی به توقف فعالیت های ساخت و ساز در کرانه باختری تحت اشغال، تشکیل جلسه دهند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، احمد بن حلی معاون دبیر کل اتحادیه عرب به خبرنگاران گفت که نشست کمیته پیگیری اتحادیه مزبور قرار بود در پاسخ به درخواست محمود عباس رییس حکومت خودگردان فلسطین روز پنجشنبه در قاهره تشکیل شود، اما پس از رایزنی های انجام شده به جلو افتاد.
عباس در نظر دارد شرکت کنندگان در این نشست را در جریان تازه ترین تلاش های آمریکا در زمینه احیای مذاکرات متزلزل صلح پس از اذعان واشنگتن به شکست در متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازی در کرانه باختری تحت اشغال، قرار دهد.
عباس در گذشته درصدد جلب حمایت کمیته پیگیری وزرای خارجه اتحادیه عرب از احتمال از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح با رژیم صهیونیستی برآمده است.
وی که با سران عرب رایزنی کرده و قرار است فردا (دوشنبه ) با جرج میچل فرستاده آمریکا به منطقه خاورمیانه دیدار و گفت و گو کند، مذاکرات با رژیم صهیونیستی تا زمان ادامه احداث واحدهای مسکونی در سرزمین فلسطینی را منتفی دانسته است.
مترجمام 9109** 1078** شماره 553 ساعت 17:19 تمام
۰ نفر