۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4190432
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/21 سیاسی.انگلیس.روسیه.جاسوس تهران - نشریه انگلیسی ساندی اکسپرس روز یکشنبه به نقل از مقامات امنیتی این کشور مدعی شد که دست کم 20 جاسوس مونث روس زیر نظر آنا چپمن، جاسوس معروف روسی فعالیت می کنند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، ساندی اکسپرس نوشت این افراد که همگی زنان زیبا رو هستند، وظیفه دارند که مقامات سیاسی انگلیس را اغوا کنند و آنان را وادار به افشای اطلاعات تجاری حساس و دیگر اطلاعات مربوط به امنیت ملی این کشور بنمایند.
سازمان ضد جاسوسی انگلیس موسوم به ام آی 5، معتقد است که هسته اغواگر زیر نظر آنا چپمن که در ماه جولای (تیر/ مرداد) به جرم جاسوسی از خاک آمریکا اخراج شد، فعالیت می کند.
منابع اطلاعاتی انگلیس مدعی هستند که چپمن که تا سال 2006 شهروند انگلیس بود، برای انجام ماموریت خود با دانشجویانی از روسیه، ارمنستان، روسیه سفید، و اوکراین در کشور انگلستان ارتباط برقرار کرده است.
یک مقام فعال در MI5 به ساندی اکسپرس گفته است آنا چپمن یک ماتاهاری * امروزی است که ظاهر اغواگرش توانسته بسیاری از مردان را به دام خود اندازد و او با استفاده از این توانایی خود، با تعدادی از رهبران تجاری و سیاسی کشور طرح دوستی ریخته بود.
سازمان اطلاعاتی ام آی 5 از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی ) خواسته تا سوابق تماس های آنا چپمن را در اختیار این سازمان بگذارد.
ام آی 5 حدس می زند که این جاسوس روس در زمان اقامت در آمریکا با عوامل خود در انگلیس در ارتباط بوده است.
* مارگاریتا گیرترودیا زله مک لیود، معروف به ماتاهاری، رقاص اغواگر هلندی که به جرم جاسوسی برای آلمان در جریان جنگ جهانی اول در کشور فرانسه تیرباران شد.
صویر**9163** 1506 شماره 494 ساعت 16:11 تمام
۰ نفر