۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4189113
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/19 سیاسی.ژاپن.روسیه.کره شمالی توکیو- در پی دیدار مقامات ژاپنی و روسی بر سر ارزیابی وضعیت و شرایط کره شمالی، ژاپن از مسکو خواسته است تا در قبال کره شمالی نقش بازدارنده ی خود را ایفا کند.
به گزارش ایرنا، در در دیدار آکی تا سای کی رییس دفتر آسیا و اقیانوسیه وزرات امور خارجه ژاپن با آلکسی بارادافکین معاون وزارت امور خارجه روسیه ، ژاپن ضمن ارائه گزارشی از نشست سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی که در چند روز گذشته در واشنگتن برگزار شد، از روسیه خواست تا با پر رنگ تر کردن نقش خود در منطقه و گفتگو با مقامات پیونگ یانگ از فعالیت های تنش زای کره شمالی جلوگیری به عمل بیاورد.
همچنین ژاپن از روسیه خواسته است که این کشور در محکوم کردن کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت توقف غنی سازی اورانیوم فعالیت بیشتری از خود نشان دهد.
حملات توپخانه ای غیر منتظره کره شمالی به یکی از جزایر مسکونی کره جنوبی که 4 کشته بر جای گذاشت، شرایط منطقه را در بحرانی سخت قرار داده است. به طوری که کشورهای منطقه به علاوه آمریکا هریک به نوعی سعی دارند تا با راه حلی دیپلماتیک کلید حل این بحران را بیابند.
آساق **ب.ذ1184**شبک شماره 336 ساعت 20:50 تمام
۰ نفر