۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4188971
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/19 اجتماعی.سازمان امنیت وهمکاری.تجارت انسان.گزارش وین- سازمان امنیت و همکاری اروپا ((OSZE( در گزارشی اعلام کرد که سالانه 2 5.میلیون نفر قربانی تجارت انسان در جهان می شوند.
ماریا گراتسیا جیامارینارو Giammarinaro Grazia Maria گزارشگر ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور تجارت انسان ،شامگاه پنجشنبه در نشست شورای دائمی این سازمان افزود: نیم میلیون از 5.2 میلیون قربانی تجارت انسان ها در کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا وجود دارند.
وی در گزارش خود به نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین آورده است40: تا 50درصد از این قربانیان تجارت انسان ، کودکان می باشند.
در این گزارش تاکید شده است: در پشت تجارت انسان ها سازمان های تبهکاری ، فساد مالی و پولیشویی پنهان شده است و مانع از روند توسعه اقتصادی و دمکراتیک در کشورها می گردند.
این گزارشگر ویژه در بخشی از این گزارش خاطرنشان کرده است که تجارت انسان بعنوان یک سند جدید برده داری است.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت های زیادی در این خصوص صورت گرفته است ، افزود : کارهای زیادی پیش روی ما وجود دارد .ما ابزارهای لازم را در اختیار داریم اما باید بطور متناسب از این ابزارها استفاده شود.
در این گزارش آمده است: قربانیان از سوی شبکه های تبهکار با وعده فرصت های شغلی جذاب در خارج به دام می افتند. این قربانیان سپس به خودفروشی، گدایی و تبهکاری وادار می شوند.
تشدید قوانین مربوط به پناهندگان و خارجیان در کشورهای عضو سازمان امنیت وهمکاری اروپا موجب حل شدن مشکلات تجارت انسان نخواهد شد و تاثیری معکوس دارد. این قوانین سخت موجب خواهد شد که قربانیان دوباره در دستان تبهکاران اسیر شوند.
گزارشگر ویژه سازمان امنیت وهمکاری اروپا موفقیت در مبارزه علیه این بردگی مدرن را ،درک بهتر در بین عموم مردم، امکانات لازم برای ادارات ذیربط و کمک های ضروری به قربانیان معرفی کرد.
اروپام 2270** ** 1324 شماره 194 ساعت 15:32 تمام
۰ نفر