۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4188744
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/18 اقتصاد.داخلی.بازرگانی تبریز- دبیر ستاد تسهیلات سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی از فراهم بودن شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان به خصوص برای سرمایه گذاران ترکیه خبرداد.
رضا حسینی روز پنج شنبه در همایش اطاق بازرگانی تبریز که با حضور تجار انجمن موسیاد ترکیه برگزار شد، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی و اهداف مشترک منطقه ای ایران و ترکیه گفت: ترکها نه تنها در آذربایجان شرقی بلکه در هیچ یک از استانهای ترک زبان ایران با مشکلی در خصوص سرمایه گذاری مواجه نخواهند شد.
وی، امکان تاسیس شرکت تجاری با صد در صد سرمایه گذاری خارجی و مالکیت زمین و ملک را از مزایای سرمایه گذاری در ایران عنوان کرد و افزود: علاوه بر بهره مندی خارجی ها از تمام معافیتها و تسهیلاتی که به سرمایه گذاران ایرانی اعطا می شود، سرمایه گذاران خارجی از پوشش ضمانتی دولت هم برخوردار می شوند.
حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون سرمایه گذاری خارجی در ایران برای هر سرمایه گذار خارجی اجازه اقامت سه ساله داده شده و هر واحد صنعتی که در شعاع 40 کیلومتری شهرهای بزرگ احداث شود از معافیت 80 درصدی مالیات به مدت چهار سال و در شهرهای کوچک از معافیت 100 درصدی مالیات تا 10 سال بهره مند می شوند.
وی همچنین به معافیت مالیاتی 50 درصدی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: هر گاه تولیدکننده خارجی قصد صادرات محصول تولیدی خود را داشته باشد، مشمول 100 درصد معافیت گمرکی می شود.
دبیر ستاد حمایت از سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی از این استان به عنوان کانون صنعت و تجارت در شمالغرب کشور یاد کرد و گفت: هفت هزار و 615 واحد صنعتی در این استان فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بیشترین نقش اقتصادی را در این استان ایفا می کند، زیرساختهای مناسب حمل و نقل و نمایشگاهی را از مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی دانست.
حسینی پایه گذاری صنعت نوین و فعالیت شرکت تراکتورسازی ایران همچنین واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی در تبریز را از دیگر ممیزه های این استان برشمرد و گفت: وجود مرکز خدمات صادرات که امکان تجمیع خدمات صادراتی را فراهم کرده و مرکز خدمات سرمایه گذاری که در قالب پنجره واحد فعالیت می کند، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند.
در پایان این همایش اطلاعات طرحهای قابل سرمایه گذاری استان به صورت بسته های آماده در اختیار هیات موسیاد ترکیه قرار گرفت.
7232/587 شماره 363 ساعت 19:29 تمام
۰ نفر