۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4185791
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/14 اقتصاد.صنعت.فولاد اصفهان - مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: بزودی ساخت نخستین کارخانه گندله سازی در صنعت فولاد با دانش بومی متخصصان داخلی از مراحل طراحی تا ساخت در استان اصفهان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، محمد مسعود سمیعی نژاد روز یکشنبه در جمع مسوولان روابط عمومی های استان اصفهان افزود : عملیات اجرایی این کارخانه در آینده نزدیک در اصفهان آغاز خواهد شد.
وی، بومی سازی دانش تولید بیش از 90 درصد قطعات مورد نیاز صنعت فولاد را از توفیقات سال های اخیر در این صنعت دانست و گفت: به عنوان مهمترین برنامه، مهندسی معکوس و ساخت کامل کارخانه های فولاد در دستور کار قرار گرفته است.
سمیعی نژاد همچنین با بیان اینکه طرح توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان سه سال از برنامه پیش بینی شده عقب افتاده از مسوولان بخشهای مختلف خواست در اجرای برنامه ها، این شرکت را یاری کنند.
وی گفت: شرکت فولاد مبارکه یکی ازشرکت های زیربنایی توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود و توفیق این شرکت در پیشبرد اهداف توسعه کشور موثر است.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، دستیابی به تولید 5/42 میلیون تن فولاد تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور و رسیدن به میزان تولید 10 میلیون تن در سال برای شرکت فولاد مبارکه را افق مقابل روی این صنعت در برنامه پنجم عنوان کرد و افزود: با اجرای سه طرح توسعه ای در این شرکت و در صورت حرکت برنامه ریزی شده تا پایان سال 92 تولید شرکت تا سقف 10 میلیون تن افزایش می یابد.
سمیعی نژاد تصریح کرد: بخش قابل توجهی از طرحهای توسعه ای در دست اجرای شرکت فولاد تا پایان امسال آماده بهره برداری است اما برخی از نیازهای زیربنایی باید از سوی دیگر دستگاه ها در اختیار این شرکت قرار گیرد که در این زمینه عقب ماندگی هایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از طرحهای توسعه ای فولاد مبارکه 15 هزار شغل مستقیم ایجاد می کند، از تمام دستگاه های دست اندرکار خواست همکاری ویژه ای با این شرکت داشته باشند تا طرحهای در دست اجرا زودتر بهره برداری شود.
/558/ 607 شماره 632 ساعت 18:16 تمام
۰ نفر