۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4185737
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/14 فرهنگی.صدا و سیما.معاون صدا.محمدحسین صوفی تهران - معاون صدای جمهوری اسلامی گفت: برنامه های ماه محرم و عاشورا، فرصتی استثنایی است تا رسانه ملی و برنامه سازان آن بتوانند دین و رسالت خود را برای تبیین و تبلیغ پیام محرم انجام دهند و پیام انقلاب و عاشورا را صریح و دقیق منعکس کنند.
گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت صدا حاکی است، محمدحسین صوفی در دیدار با مدیران و برنامه سازان شبکه های رادیویی افزود: برنامه های امسال به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال های قبل وضعیت مطلوبی دارد.
وی به ضرورت استفاده از برخی سیاست ها و خط مشی ها برای جذب مخاطب بیشتر اشاره و اظهار داشت: باید در تولید و پخش برنامه ها به کیفیت، کمیت و چینش آنها، رعایت زمان پخش، مقتضیات مخاطب، جنس و سن مخاطب، ماموریت و ماهیت شبکه ها توجه شود.
معاون صدا با اشاره به اینکه رسانه ای که وظیفه مدیریت و هدایت افکار عمومی را دارد، باید با مردم هماهنگ باشد، یادآور شد: شروع برنامه های ماه محرم باید هماهنگ با حرکت مردم و با شیبی مناسب باشد، چرا که رسانه دیدگاه ها، توقعات و مطالبات مردم را در این حرکت عظیم منعکس می کند.
صوفی ادامه داد: رعایت هم پوشانی در پخش برنامه ها از دیگر سیاست های است که شبکه ها در پخش برنامه ها باید به آن توجه داشته باشند.
وی توجه به کیفیت و محتوای برنامه ها را امری مهم دانست و تاکید کرد: باید به دنبال تولید و پخش برنامه هایی باشیم که عاری از خرافات و اشکالات محتوایی باشد،همچنین ارائه نوآوری، خلاقیت و ابتکار در برنامه ها، استفاده از نغمات آیینی و بومی و استفاده از کارشناسان خبره و مجرب در برنامه ها، از دیگر نکاتی بشمار می رود که توجه به آن ضروری است.
معاون صدا با بیان اینکه عاشورا و قیام امام حسین (ع) یادآور دین، اخلاق، امید و آگاهی است، خاطر نشان کرد: در برنامه های محرم و عاشورا به راحتی می توان با بیانی هنرمندانه و کیفیتی مناسب و پر حجم به این چهار محور اساسی پرداخت.
وی اضافه کرد: پخش مداحی ها، روضه خوانی ها و عزاداری های آرام، حزن انگیز و تاثیرگذار، تهیه و پخش گزارش هایی از مراسم عزاداری و نوحه سرایی از استان ها و شهرستان های کشور و دیگر کشورهای جهان و نیز پخش عزاداری درحضور برخی از بزرگان و مراجع و یا اقشار خاصی مانند دانشجویان باید مورد عنایت شبکه ها قرار گیرد.
معاون صدا همچنین به ضرورت پخش سخنرانی در این ایام اشاره کرد و گفت: در این ایام نباید تنها به پخش مرثیه و مداحی اکتفا کرد، بلکه باید انواع سخنرانی های مذهبی در جهت افزایش بصیرت و آگاهی مردم نسبت به این ایام نیز پخش شود.
صوفی اضافه کرد: دربرنامه های فرهنگی - هنری هم باید به فیلم ها و کتبی که به محرم و تاریخ عاشورا اشاره دارند، پرداخته شود.
برای مثال با عوامل و دست اندرکاران برخی سریال های مذهبی درحال پخش مانند مختارنامه مصاحبه و گفت و گو شود.
وی همچنین با اشاره به ضرورت محور بودن اقامه نماز در تمام برنامه های محرم امسال، گفت: هدف از قیام عاشورا، احیای عدل، امر به معروف و نهی از منکر، ولایت مداری و اقامه نماز است، ضمن اینکه اقامه نماز به عنوان پدیده ای که از فحشا و منکر جلوگیری می کند، باید در تمام آیین ها و برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.
فراهنگ ** 1788 1918** شماره 578 ساعت 17:18 تمام
۰ نفر