۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4185698
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/14 اجتماعی.شهری.آلودگی هوا تهران - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان نقش 60 درصدی خودروهای سواری در آلودگی هوای تهران گفت: اولویت نخست بودجه کشور باید به نقل و نقل عمومی و توسعه آن اختصاص یابد تا شاهد استفاده کمتر از خودروهای شخصی باشیم.
به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، یوسف رشیدی روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی رابطان زیست محیطی مساجد شهر تهران با بیان تردد روزانه سه میلیون دستگاه خودرو در شهر تهران تصریح کرد: آلودگی هوا و ترافیک در تهران در شرایطی اتفاق می افتد که شهرهایی چون لندن با 15 میلیون دستگاه خودرو و معابری کمتر از تهران، هرگز مشکلات ترافیک و آلودگی هوای تهران را ندارند.
وی نقش فرهنگ شهروندی در استفاده از خودروی شخصی در کنار بسترسازی دستگاهها برای توسعه حمل و نقل عمومی را در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر مهم ارزیابی کرد.
به گفته رشیدی، 25 درصد از منابع آلودگی هوای تهران را موتورسیکلت ها، پنج درصد اتوبوس های شرکت واحد و پنج درصد نیز سایر وسایط نقلیه و بخش های آلاینده مانند کارخانه ها و صنایع تولیدی تشکیل می دهند.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه ترکیبات سرطان زا در محیط زیست تهران 10 برابر استانداردهای جهانی است، افزود: باید انتظار مردم نسبت به آلودگی هوا و ترافیک از مسوولان را بالا برد و آنان را با حقوق شهروندی خود در این زمینه آشنا کرد.
وی تصریح کرد: استفاده از حمل و نقل عمومی و مهیا شدن شرایط زیست محیطی مناسب برای زندگی باید جزء مطالبات عمومی شهروندان قرار گیرد تا مشکلات عدیده پایتخت کاهش یابد.
رشیدی درباره میزان خسارت اقتصادی ناشی از آلودگی هوای تهران گفت: برآوردها نشان از خسارت هشت میلیارد دلاری آلودگی هوا در طول سال دارد که این مساله، لزوم توجه جدی تر برای کاهش آلودگی هوای شهر را ضروری می کند.
تهرام9100/ /1556/1539 شماره 539 ساعت 16:49 تمام
۰ نفر