۱۰ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4183494
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/10 علمی آموزشی.دانشگاه آزاد.دانشکده علوم کشاورزی.گرگان گرگان - معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: دفتر تشکیلات و روشهای دانشگاه آزادکشور با ایجاد دومین دانشکده این واحد با عنوان علوم کشاورزی و منابع طبیعی موافقت کرد.
محمدیوسف ناصری عصر روز چهارشنبه به ایرنا اظهارداشت: این دفتر اعلام کرده است که دانشکده پیشنهادی منطبق باضوابط تعیین شده ازسوی شورای گسترش آموزش عالی کشور تشخیص داده شده، لذا با ایجاد دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان موافقت می شود.
ناصری تصریح کرد: با تکمیل کادر هیات علمی رشته های کشاورزی، پذیرش دانشجو در رشته های کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش تقاضا برای تحصیل در این رشته ها، اقدامات لازم برای تصویب و استقلال دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی انجام شد.
وی ادامه داد: این دانشکده متشکل از سه گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات ، گیاه پزشکی و مرتع و آبخیزداری به تصویب دفتر تشکیلات و روشهای دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است.
معاون آموزشی واحد گرگان مهمترین اولویت این دانشکده را تصویب رشته ها در مقطع تحصیلات تکمیلی دانست و افزود: هم اکنون بیش از 850 دانشجو در رشته های زراعت و اصلاح نباتات، تولیدات گیاهی ، گیاه پزشکی ، مهندسی آب ، علوم خاک ، محیط زیست ، تکنولوژی مرتع و آبخیزداری، تکنولوژی تولیدات گیاهی ، علوم زراعی و باغی و تولیدات بهره برداری گیاهان دارویی در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه آزاد اسلامی گرگان دارای مرکز تحقیقات گیاهان دارویی ، آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهزی در زمینه علوم کشاورزی و منابع طبیعی می باشد که در منطقه 10 دانشگاه آزاد منحصر بفرد است.
اولین دانشکده مصوب در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان دانشکده علوم پایه بوده و پیگیری برای تصویب دانشکده ادبیات و علوم انسانی تا پایان سال جاری درحال انجام است.
/508/601 شماره 445 ساعت 19:09 تمام
۰ نفر