۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4179090
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/03 سیاسی.اتحادیه عرب.همه پرسی.عقب نشینی تهران - اتحادیه عرب امروز (چهارشنبه ) تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست ) در مورد ضرورت برگزاری همه پرسی برای عقب نشینی از بلندی های جولان و قدس را محکوم کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا ، خبرگزاری سوریه (سانا) نوشت: احمد بن حلی ، معاون دبیر کل اتحادیه عرب، به خبرنگاران گفت: اتحادیه عرب این اقدام اسرائیل را که نقض صریح قطعنامه ها و منشورهای سازمان ملل متحد و مصوبات قانونی آن به شمار می آید، محکوم می کند.
لازم به ذکر است که بنا بر قطعنامه ها و مصوبات سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی باید مناطق اشغالی را تخلیه و به مرزهای قبل از جنگ سال 1967 میلادی عقب نشینی کند.
بن حلی افزود، این اقدام به خوبی نشان می دهد که این رژیم متجاوز، نه تنها ارزشی برای قوانین بین المللی و اصول روند سازش قائل نیست، بلکه در عین حال در مسیر حل و فصل بدون خشونت مسائل مورد اختلاف، مانع تراشی می کند و این اقدامات باعث متشنج تر شدن اوضاع و رخت بر بستن صلح و آرامش از منطقه می شود.
وی از جامعه بین الملل درخواست کرد که مانع ستم ها و زورگویی ها و انجام اعمال تحریک آمیز این اشغالگران شوند و آن ها را وادار به پایبندی به قوانین و قطعنامه های بین المللی کنند .
بن حلی گفت: اسرائیل با این اقدام مانع دیگری بر سر راه روند صلح قرار می دهد و این تصمیم از نظر قانونی برای اتحادیه عرب هیچ گونه ارزشی ندارد زیرا قانونی وضع شده از جانب یک اشغالگر است.
صویر ** 2041 1088** شماره 497 ساعت 19:54 تمام
۰ نفر