۳ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4178808
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/03 سیاسی.الگو.رییس جمهوری زنجان - رییس جمهور در هفتاد و نهمین سفر استانی خود در زنجان با بیان اینکه این استان ویژگی پیشتازی و الگو شدن در کشور را دارد، گفت: این استان در همه بخش ها به ویژه فرهنگ و استعدادهای انسانی از ظرفیتی برخوردار است که می تواند به عنوان یک الگو در کشور قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در دور سوم سفر استانی درجمع منتخبان و فرهیختگان استان زنجان، افزود: دولت با همه توان در خدمت شماست تا اگر مانعی هست بردارد، چرا که وظیفه ما پشتیبانی است و باید الگوسازی اسلامی- ایرانی کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از مطرح شدن (الگوی اسلامی-ایرانی ) انتقاد می کنند، تصریح کرد مطرح شدن الگوی اسلامی-ایرانی به معنای مفهوم امامت و ولایت است چرا که ایرانی ها همیشه موحد بوده اند به طوری که تاریخ هفت هزار سال باستان شناسی کشور نشان می دهد تنها کشوری که بت پرستی در آن وجود نداشته، ایران بوده است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ایران تنها ملتی است که عمیقا به اندیشه امامت اعتقاد دارد، در واقع نگاه و ارتباط ملت ایران چیز دیگری است.
رییس جمهور داشتن وحدت و همدلی در کنار کار و تلاش و همچنین خودباوری را از دیگر نیازها در جهت حرکت در مسیر پیشرفت دانست و گفت: ملت ایران خود را باور کرده و می داند که می تواند به قله های بلندتری برسد.
وی سپس با بیان اینکه بین خودمان با انصاف و مهربانی رفتار کنیم، تصریح کرد که انصاف بالاتر از عدالت و این به معنای ایثار است.
رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد که اگر انصاف در کشور به طور عموم و کامل رعایت شود، فقیری در ایران پیدا نخواهد شد.
احمدی نژاد سپس به مساله حکومت و ولایت اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاریخ دعوای صالحان با پیروان شیطان در زمینه حاکمیت انسان کامل بوده است وی سعادت فردی و اجتماعی را دو هدف انسان برشمرد و افزود: انسان علاقه مند است که به قله های کمال دست یابد، ضمن آنکه کمال انسانی نیز از مسیر تلاش برپایه جامعه سعادتمند حاصل می شود.
رییس جمهور نقش حکومت را در حرکت فرد و جامعه منحصر به فرد دانست و گفت: حکومت به جز نقش اداری نقش هدایتی و تربیتی نیز دارد چرا که برنامه ها و رفتار حکومت، اخلاق و منش جامعه را شکل می دهد.
احمدی نژاد تصریح کرد که اگر حکومتی فاقد عزت باشد محال است که جامعه را به سمت درست رهنمون سازد.
رییس جمهور در ادامه افزود: حکومت هایی که در مسیر شیطانی حرکت می کنند همه موجودیت انسانی را به انحطاط می کشانند و این مساله را اکنون در دنیا می بینیم.
وی با بیان اینکه حاکم باید یک انسان کامل باشد، گفت: انسان کامل باید بر سه پایه یگانه پرستی، عشق و عدالت جامعه را هدایت و تربیت کند، هر جامعه ای به کمتر از انسان کامل رضایت دهد در نتیجه فرصت کمال را به همان نسبت از خود گرفته است.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه عشق به ولایت سبب عظمت کنونی کشور شده است، گفت: ملت ایران بسیار متفاوت از سایر ملتهاست زیرا از ابتدا به دنبال حاکمیت علوی بوده و این سبب دگرگونی ملت شده است.
وی خاطر نشان کرد که طی سی سال اخیر دشمنان تلاش ها و برنامه های مختلفی در مقابله با پیشرفت کشور انجام داده اند اما به فضل الهی دیگر امکان ضربه زدن به ملت ایران را ندارند زیرا کشور به جایگاهی رسیده است که دیگر دست شان به ملت ایران نخواهد رسید.
رییس جمهوری سپس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان زنجان اظهار امیدواری کرد که این استان همچنان با تلاش و همت بلند با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت گام بردارد.
سیام/2023/9121 /1558 شماره 215 ساعت 12:51 تمام
۰ نفر