۲۷ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4175373
T T
۰ نفر

معاون وزیر:

۲۷ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4175373
استفاده بهینه از آب کشاورزی باعث توسعه این بخش می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/27 اقتصاد.کشاورزی.بازدید.جهاد کشاورزی مراغه- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده بهینه و انتقال آب به صورت مناسب، باعث جلوگیری از هدر روی آب و توسعه بخش کشاورزی می شود.
رحیم سجادی روز پنج شنبه در بازدید از طرحهای بهسازی کانال های پایاب سد علویان شهرستان مراغه، افزود: با بهسازی کانال های آب پایاب این سد، منابع آبی به صورت مناسب تخصیص خواهد یافت.
وی گفت: با جلوگیری از هدر روی آب، توسعه کشاورزی و به تبع آن امنیت تولید محصولات کشاورزی و غذایی در فضای تحریم بیگانگان امکان پذیر است.
وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی شبکه های توزیع آب، افزود: برای این طرح در مراغه ، 60 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با مشارکت 70 درصدی سازمان جهاد کشاورزی و 30 درصدی بهره برداران و کشاورزان اجرا خواهد شد.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر لزوم جلوگیری از هدر روی منابع آب، گفت: طی جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و تخصیص 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای بهسازی شبکه های توزیع آب، کل اعتبارات این طرح به 120 میلیارد ریال افزایش یافته است.
یوسف نجفی ، افزود: این طرح به طول 12 کیلومتر اجرا می شود و طی سه سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آبیاری قطره ای در مراغه، گفت: با اجرای این طرح 21 هزار هکتار از باغات این شهرستان طی پنج سال آینده تحت پوشش این سیستم قرار می گیرد.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
590/587 شماره 124 ساعت 13:44 تمام
۰ نفر