۲۵ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4174814
T T
۰ نفر

سرانه مصرف آبزی در ایران بسیار پایین است

۲۵ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4174814
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/25 اقتصاد.شیلات.میگو قشم- مدیرکل گروه بهبود کیفیت سازمان شیلات کشور گفت:با وجود امتیازات ویژه خدادادی در کشور متاسفانه سهم سرانه مردم ایران از گوشت سفید بویژه آبزیان با حدود هشت کیلوگرم بسیار ناچیز است.
به گزارش ایرنا، حسن عربی، سه شنبه شب در مراسم جشنواره میگو در قشم افزود: امروز مصرف سرانه کشور مالدیو 154 کیلو گرم، ژاپن 76 کیلوگرم، اسپانیا و بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیش از 50 کیلوگرم و کشورهای در حال توسعه 25 کیلو گرم است.
وی ادامه داد: ایران با داشتن یکهزار و 700 کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در زمینه آبزیان برخوردار است.
وی گفت: در طول یکهزار و 700 کیلومتر نوار ساحلی در کشور 350 هزار منبع خرد و کلان در استان های ساحلی در زمینه صید و پرورش آبزی وجود دارد.
مدیرکل گروه بهبود کیفیت سازمان شیلات ایران ادامه داد: با برنامه ریزی ومدیریت بهینه می توانیم تا پایان برنامه پنجم توسعه تولید آبزیان در کشور را در حد بسیار بالا افزایش دهیم و میزان مصرف سرانه را نیز بهبود بخشیم.
عربی بیان داشت: نگاه به صید آبزیان را باید با مدیریت و ایجاد شرایط تولید آبزی در قفس توسعه دهیم تا از این رهگذر علاوه بر افزایش سرانه مصرف در اقتصاد کلان کشور نیز سهیم شویم.
چهارمین جشنواره میگو با هدف معرفی این آبزی و استفاده از گوشت سفید شب گذشته در قشم آغاز شد و تا 26 آبان ماه ادامه خواهد داشت. ک/3 1387/668 /675 شماره 569 ساعت 18:28 تمام
۰ نفر