۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4164329
T T
۰ نفر

با تصویب مجلس:

۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4164329
دولت 50 درصد هزینه تکمیل مراکز فرهنگی و دینی را به صورت بلاعوض تامین می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 سیاسی.مجلس.مراکز فرهنگی تهران - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند حداکثر 50 درصد هزینه تکمیل مراکز فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی را به صورت بلاعوض تامین کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی عصر روز یکشنبه مجلس نمایندگان ماده 10 لایحه برنامه پنجم توسعه را بررسی و تصویب کردند.
با تصویب نمایندگان به دولت اجازه داده می شود به منظور افزایش سرانه بهره مندی اقشار مختلف مردم از فضاهای فرهنگی، هنری و ورزشی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه فعالیت فرهنگی و هنری اقدامات لازم را انجام دهد.
براساس مصوبه نمایندگان، دولت اجازه دارد حداکثر 50 درصد هزینه تکمیل مراکز فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی که دارای پیشرفت فیزیکی حداقل 50 درصد دارند و مربوط به بخش غیر دولتی هستند و نیز احداث اماکن ورزشی همجوار و متعلق به مساجد و کانون های فرهنگی ورزشی جوانان بسیج را که تکمیل و بهره برداری از آنها برای استفاده عمومی ضروری است براساس آیین نامه مصوب هیات وزیران به صورت کمک بلاعوض تامین کند.
همچنین نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند در صورت تغییر کاربری اماکن مورد اشاره یا تغییر استفاده از عمومی به خصوصی، وجوه دولتی پرداخت شده را به قیمت روز از دریافت کنندگان این کمک ها بازپس بگیرند.
نمایندگان در ادامه این لایحه تصویب کردند که دولت می تواند از تاسیس شهرک های سینمایی، تلویزیونی، رسانه ای و اداره آنها حمایت مالی و حقوقی کند.
سیام 1751**2022** شماره 541 ساعت 16:51 تمام
۰ نفر