۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4157607
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/28 اقتصاد.گردشگری.تله کابین.حیران استاندار گیلان اعلام کرد: سومین تله کابین این استان پس از تله کابین لاهیجان و چابکسر دهه فجر امسال در گردنه حیران شهرستان آستارا به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، روح الله قهرمانی چابک روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی تله کابین حیران و در جلسه رفع مشکلات اجرایی این طرح ویژه گردشگری افزود: دولت برای استفاده از قابلیتهای گردشگری گردنه حیران برنامه های ویژه ای دارد.
وی، با تاکید بر ضرورت احداث هتل، اقامتگاه، توقفگاه، رستوران و جایگاه سوختگیری در کنار مجموعه تله کابین حیران تصریح کرد: بدون این مجموعه ها تله کابین حیران ناقص خواهد بود.
استاندار گیلان با اشاره به تلاش 10 ساله مجری این طرح گردشگری برای به نتیجه رسیدن آن بیان کرد: در کنار این مجموعه، تفریحات سالم جنگلی با حفظ ویژگی های زیست محیطی و منابع طبیعی نیز باید شکل بگیرد.
وی افزود: منطقه حیران با مناظر بدیع خود همه را حیران می کند و باید از این قابلیت برای جذب گردشگر استفاده مطلوب به عمل آید.
مجری این طرح گردشگری نیز در جریان بازدید استاندار گیلان از پروژه احداث تله کابین حیران گفت: کار احداث ایستگاه مبدا و مقصد این تله کابین به همراه کابل کشی طرح به اتمام رسیده و عملیات انتقال کابینها بین مقصد و مبدا این طرح نیز با موفقیت آزمایش شده است.
احمد رستمی، فناوری این تله کابین را مربوط به کشور اتریش و مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان خواند و افزود: برای احداث این تله کابین، ایستگاه کامل مبدا از اتریش وارد و نصب شده است.
وی با اشاره به نصب شش دستگاه پایه برای تله کابین حیران، فاصله بین مبدا و مقصد این تله کابین را یکهزار و 500 متر اعلام کرد و ادامه داد: برای راه اندازی این طرح 30 عدد کابین بر روی کابلها نصب می شود.
رستمی، سرعت جابجایی و انتقال کابینها در این تله کابین را هفت متر در ثانیه ذکر کرد و گفت: انتقال مسافران و گردشگران از مبدا تا مقصد این تله کابین هشت دقیقه طول خواهد کشید.
وی همچنین ظرفیت هر کابین این تله کابین را شش نفر اعلام کرد و اظهار داشت : برای احداث این تله کابین تاکنون 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
تله کابین حیران در منطقه تفریحی و گردشگری حیران در حد فاصل مرز استان گیلان با اردبیل و در بلندی ها و مناظر بدیع گردنه حیران در دست احداث است ک**1504**535**3 شماره 758 ساعت 23:46 تمام
۰ نفر