۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4157518
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/28 سیاسی.مشق.هیات دولت تهران- نشست امروز چهارشنبه هیات دولت با حاشیه جالبی همراه بود و آن یادداشت و امضای یادگاری رییس جمهوری در دفتر مشق دختران دانش آموزی بود که زنگ پایان مدرسه آنان در پشت نهاد ریاست جمهوری با پایان جلسه امروز هیات دولت همزمان شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پس از جلسه امروز هیات دولت طبق روال همیشه وزیران به جمع خبرنگاران آمده و به پرسش های متعدد آنان پاسخ دادند **در ابتدا خبرنگاران تصور می کردند رییس جمهوری پس از اتمام جلسه هیات دولت با آنها گفت و گو خواهد داشت اما پس از اطلاع از اینکه او امروز قصد مصاحبه ندارد، فقط برای دیدار و خوش وبش در مقابل در شیشه ای ساختمان مرکزی نهاد، منتظر خروج آقای احمدی نژاد ایستادند.
** رییس جمهوری ساعت 12:10 آخرین فردی بود که از جلسه هیات دولت خارج شد و برای رفتن به دفتر محل کار خود از میان عکاسان، تصویربرداران و خبرنگاران عبور کرد. وی برای عکاسان و تصویربرداران دست تکان داد و با لبخند به آنها خسته نباشید گفت.
**هنگام عبور آقای احمدی نژاد از حیاط ساختمان مرکزی نهاد به سمت در خروجی، عجله عکاسان برای ثبت تصویر رییس جمهور در دوربین های خود، سبب به هم خوردن تعادل تعدادی از آنان شد که رییس جمهوری با خوشرویی به آنان گفت: مراقب باشید.
**هنگامی که رییس جمهور قصد داشت به سمت دفتر محل کار خود برود، در حلقه دختربچه های دانش آموزی که مدرسه آنان در پشت نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و برای رفتن به مدرسه به آنان اجازه تردد داده شده، قرار گرفت و در دفتر مشق آنان یادگاری نوشت.
** رییس جمهور با صبر و حوصله به گفت و گو با دانش آموزان پرداخت، و این دختران از شوق دیدن رییس جمهور دفتر مشق خود را از کیف درآورده و از وی درخواست نوشتن یادگاری و امضا کردند که رییس جمهور نیز خواسته آنان را اجابت کرد.
**بعد از اینکه آقای احمدی نژاد محل را ترک کرد، کودکان از خوشحالی دفتر مشق های امضا شده خود را به یکدیگر نشان داده و به هم فخر می فروختند.
یکی از دانش آموزان که برای برادر و خواهر خود نیز نوشته یادگاری و امضا گرفته بود، دیگران را سرزنش می کرد که چرا فقط یک دست خط یادگاری گرفته اید.
** رییس جمهوری حدود 13 دست خط یادگاری برای بچه ها نوشت و آنها را امضا کرد که متن همه این یادگاری ها با یکدیگر تفاوت داشت.
**در دفتر مشق یکی از این دانش آموزان نوشته شده بود: بسمه تعالی ؟ امیدوارم در تمام مراحل زندگی، سالم ، موفق و سربلند باشی.
خدا یار و نگهدار شما باشد، احمدی نژاد. 28/7/89 ** در حیاط ساختمان مرکزی نهاد ریاست جمهوری، هنگامی که سعیدلو با سوال چه خبر؟ خبرنگاران مواجه شد، گفت: روز خوبی است و آفتاب نیز قشنگ است.
سعیدلو با اشاره به اینکه دیروز، روز تربیت بدنی بود، از خبرنگاران برای انعکاس خوب اخبار مربوط به این روز سپاسگزاری کرد.
** در تمام مدتی که خبرنگاران مشغول مصاحبه با اعضای هیات دولت بودند، مسوولان تشریفات نهاد ریاست جمهوری نیز حیاط را برای برگزاری مراسم بدرقه هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا که بامداد سه شنبه وارد تهران شده است، آماده می کردند.
** هنگامی که حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری با سوال های مکرر خبرنگاران درباره آزاد راه تهران-شمال و سایر پروژه های این وزارتخانه روبه رو شد با خنده به آنان گفت: سوالهایتان را برای جلسات بعدی بگذارید، گویا شما خبرنگاران می خواهید همه صفحات روزنامه خود را با صحبت های من پر کنید.
**وقتی خبرنگار یکی از خبرگزاری ها از بهبهانی پرسید آزاد راه تهران-شمال کی به آخر می رسد؟ وزیر راه خطاب به او گفت: آزاد راه که از جایش حرکت نمی کند؟ آزاد راه سرجایش است و ما باید آن را بسازیم.
**مجید نامجو وزیر نیرو آخرین وزیری بود که از ساختمان مرکزی نهاد ریاست جمهوری بیرون آمد، در این هنگام خبرنگاران از حیاط این ساختمان خارج شده بودند و تنها خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر فرصت یافتند سوالات خود را از او بپرسند.
**امروز حیاط هیات دولت برای خبرنگاران خبرهای داغ نداشت. آنان بارها این جمله را به هم یادآور می شدند که امروز خبر تیترساز نداریم.
سیام 2025**9012** ** 1568 شماره 669 ساعت 18:29 تمام
۰ نفر