۲۳ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4153462
T T
۰ نفر

خطیب جمعه کرمان: مردم دنیا تشنه اسلام هستند

۲۳ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4153462
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/23 سیاسی.داخلی.نماز جمعه کرمان - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به استقبال گسترده مردم لبنان از رییس جمهوری کشورمان گفت: این استقبال نشان داد که مردم تشنه اسلام هستند و اگر فردی را مسلمان راستین بدانند به او عشق می ورزند.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید یحیی جعفری در آیین این هفته نماز جمعه کرمان افزود: این استقبال پرشور از رییس جمهوری تنها استقبال از شخص نیست بلکه استقبال از اسلام، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که مشاهده کردید شرکت کنندگان در این استقبال، رییس جمهوری کشورمان را نماینده رهبر معظم انقلاب می دانستند و استقبال بی نظیری از وی به عمل آوردند.
وی بیان کرد: مسوولان جمهوری اسلامی در هر جا غیر از کشورهای استعمارگر که پا بگذارند مورد استقبال مردم آن کشورها قرار می گیرند.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به حادثه 24 مهرماه سالروز آتش زدن مسجد جامع کرمان توسط عوامل مزدور طاغوت عنوان کرد: این اقدام مقدمه سقوط شاه و رژیم طاغوت شد.
وی اظهار داشت:قضیه به آتش کشیده شدن مسجد جامع توسط مزدوران رژیم طاغوت یکی از قضایای موثر در سقوط نظام ننگین شاهنشاهی بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه گفت: با وقوع این حادثه شعار مسجد کرمان را، کتاب قرآن را، خلق مسلمان را شاه به آتش کشید در همه جا طنین انداز شد.
وی گفت: سلاطین جور که در طول تاریخ بر جوامع اسلامی حکومت کرده اند چندان فرقی با یکدیگر نداشته اند و حاضر بوده اند برای رسیدن به مقام و منصب دست به خطرناکترین جرایم و جنایات بزنند.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: باید شکرگذار نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
وی تاکید کرد: زمان کنونی را نمی توان با دوران قبل از انقلاب مقایسه کرد زیرا امروز نظام اسلامی در کشور حاکم است و پاکترین، با ایمان ترین و بصیرترین فرد در راس آن قرار دارد.
به گفته وی، دشمنان که همواره در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند دریافته اند که حمله نظامی و تحریم های اقتصادی تاثیری بر کشور ندارد و اکنون با جنگ نرم به دنبال فاسد کردن جوانان هستند.
وی ادامه داد: در جنگ نرم دشمنان تمامی جوانان جهان اسلام به ویژه جوانان ایران اسلامی مورد هدف واقع شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایمان را شامل سه بخش اقرار به زبان، عقیده قلبی و عمل به ارکان دانست.
وی یادآور شد: انتقاد سازنده و منصفانه خوب است اما این انتقاد نباید به صورت علنی و به گونه ای که به آبروی فرد لطمه بزند، مطرح شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) فرموده اند که دوست واقعی هر انسان عقل او و دشمن همه انسانها بی عقلی است.
وی ادامه داد: عقل معیار تکلیف است و البته عقلی انسان را به کمال و سعادت می رساند که براساس فرمایشات ائمه اطهار (ع) پرورش یافته باشد.
به گفته وی، شناخت خداوند، دین خدا و پیامبران به وسیله عقل امکان پذیر است.
وی همچنین گفت: بسیاری از جنگ هایی که در گذشته رخ داده از جمله جنگهای جهانی اول و دوم، جنگ های منطقه ای و جنگ ویتنام و نیز جنگهایی که در عراق و افغانستان آغاز شده حاصل بی خردی سران کشورهای استعماری است.
خطیب جمعه کرمان ادامه داد: مستکبرین غربی با بی شرمی و وقاحت مساله ای ماند حادثه 11 سپتامبر را بهانه قرار داده و به کشورهای مسلمانی چون افغانستان حمله کرده اند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که جمعی از بزرگان و دانشمندان آنها صریحا اعلام می کنند که این حادثه از سوی دولت آمریکا به منظور تسلط بر خاور میانه و نفت و نیز حمایت از رژیم نامشروع صهیونیستی انجام شده است.
وی تاکید کرد: اگر سران کشورهای اسلامی احساس مسوولیت می کردند چنین حوادث دردناکی که به کشته شدن هزاران هزار بی گناه، مجروح شدن هزاران نفر و آواره شدن میلیون ها نفر می انجامد، رخ نمی داد.
وی گفت: سران برخی از کشورهای اسلامی یا بی تفاوت به این مسایل و یا از طرفداران صهیونیسم بین الملل هستند.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان بیان کرد: اینها دشمن اسلام واقعی، حق و حقیقت هستند و امروز خوشبختانه ماهیت پلید آنها در دنیا مشخص شده است.
وی همچنین به لزوم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: این مالیات از سوی دولت تعیین شده و باید پرداخت شود.
وی افزود: علاوه بر مالیات پرداخت خمس و زکات درآمد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در آیین نماز جمعه امروز کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان از خانواده های شهیدان باقدرت جوپاری و غلامرضا یزدان شناس که از شهدای حادثه آتش زدن مسجد جامع کرمان در 24 مهرماه توسط مزدوران رژیم شاهنشاهی هستند، تجلیل کردند.
7440/2624/ 3404 شماره 211 ساعت 14:48 تمام
۰ نفر